اهمیت سبک سازی و نقش پوکه معدنی در سبک سازی ساختمان ها بر کسی پوشیده نیست.یکی از دلایل شهرت پوکه معدنی سبک بودن وزن آن است، برای همین در ساخت وساز بیشتر ساختمان ها از پوکه معدنی استفاده می شود، امروزه برای ساختن ساختمان ها و سایر سازه ها بیشتر از مصالح سبک استفاده می شود، سبک سازی ساختمان سبب کاهش هزینه،زمان و انرژی است همچنین در مناطقی که زلزله خیز هستند استفاده از مصالح سبک اما با استحکام بالا مثل پوکه معدنی رایج تر است پوکه معدنی وزن خیلی کمی دارد بهگونه ایی که بر روی آب شناور می ماند اما با این حال از استحکام و مقاومت زیادی برخورد دار است، همین دلایل سبب اهمیت پوکه معدنی در سبک ساختن ساختمان ها شده است.

 

 

اهمیت سبک سازی و نقش پوکه معدنی در سبک سازی ساختمان ها

اهمیت سبک سازی

سبک سازی ساختمان

 

اهمیت سبک سازی و نقش پوکه معدنی در سبک سازی ساختمان ها

اهمیت سبک سازی و نقش پوکه معدنی

امروزه سبک سازی ساختمان یکی از بخش های مهم ساختمان سازی است، ساختمان های سبک اما با استحکام بالا که در برابر زلزله از خود مقاومت بالایی نشان می دهند.

بهترین مصالح برای سبک ساختن سازه ها پوکه معدنی است، زیرا سایر مصالح برای سبک ساختن ساختمان  یا وزن کمی ندارند یا از استحکام بالایی برخوردار نیستند و این ویژگی ها فقط مخصوص پوکه معدنی است،  در اصل مصالح سبک مصالحی هستند که وزن آنها از سایر مصالح ساختمانی کمتر و سبک تر است و دلیل استفاده از این نوع مصالح کاهش وزن ساختمان است،  مصالح ساختمانی سبک را نیز می توان به دو گروه مصلح سبک سازه ای و مصالح سبک غیر سازه ای تقسیم کرد.

 

دلایل اهمیت سبک سازی ساختمان

 

پوکه معدنی

پوکه معدنی

 

سبک ساختن ساختمان در اصل برای این است که در زمان هایی که حوادثی از جمله سیل، زلزله، طوفان و سایر حوادث طبیعی روخ داد ساختمان کمترین آسیب را ببیند و خسارت های مالی و جانی به بار نیاورد و ساختمان  تا حد امکان سالم بماند و تخریب نشود، سبک سازی ساختمان به نوعی جلوگیری از هزینه های اضافه است همچنین باعث بیشتر شدن عمر ساختمان نیز می شود.

نقش اساسی پوکه در سبک ساختن ساختمان

 

پوکه معدنی

پوکه معدنی

 

اگر می خواهید ساختمانی سبک با وزن کم، اما استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار بسازید بهترین مصالح، برای این کار پوکه معدنی است. کاربردهای پوکه معدنی در ساختمان سازی بسیار متنوع اند، در شناژبندی ساختمان از پوکه معدنی استفاده می شود و همین سبب مقاومت در برابر زلزله و سبک بودن وزن ساختمان می شود همچنین پوکه معدنی باعث چسبندگی سایر مصالح نیز می شود .

 

نقش بلوک پوکه ای در سبک ساختن  ساختمان

بلوک های پوکه ای سبک توسط  مخلوط پوکه معدنی و سیمان تولید می شوند این بلوک ها وزن کمی دارند ولی قابلیت این را دارند که فشار بالا را تحمل کنند و در برابر ضربه های سنگین کمترین آسیب را ببینند، از بلوک های پوکه ای برای چیدن دیوار های باربر و غیر باربر استفاده می شود این بلوک ها سبب می شوند که وزن ساختمان کاهش پیدا کند وباعث طولانی تر شدن عمر ساختمان نیز می شوند.

شما می توانین از طریق پوکه معدنی ارشیا بهترین پوکه معدنی با بالاترین کیفیت ممکن را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. جهت کسب اطلاع از قیمت پوکه معدنی می توانید مقاله مربوط آن را مطالعه نموده و یا با شماره های ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل فرمایید.

‫5/5 (بررسی 1)