بهترین پوکه معدنی چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین پوکه معدنی ،پوکه کدام شهر است؟ قیمت بهترین پوکه معدنی چقدر است؟ شاید برای شما نیز اینگونه سوالاتی پیش آمده است. با مطالعه مطلب زیر شما می توانین پاسخ سوالات خود را بیابید.

 

بهترین پوکه معدنی کدام پوکه است؟

 

بهترین پوکه معدنی کدام است؟

بهترین پوکه معدنی کدام است؟

چگونه کیفیت  پوکه معدنی را تعیین می کنند؟

ما قبلا به سوالات پوکه معدنی چیست؟ پوکه معدنی چه کاربرد هایی دارد؟ و قیمت پوکه معدنی چقدر است؟ پاسخ داده ایم، حال می خواهیم در مورد کیفیت پوکه معدنی صحبت کنیم.پیش از آنکه بخواهیم بهترین پوکه معدنی را معرفی کنیم باید درمورد موارد اساسی تعیین بهترین پوکه معدنی صحبت کنیم.برای تعیین بهترین پوکه معدنی و همچنین کیفیت آن باید در ابتدا ویژگی هایی که در تعیین کیفیت پوکه موثراند را بررسی کرد.

 

چگالی پوکه  معدنی

 

آشنایی با انواع پوکه معدنی

آشنایی با انواع پوکه معدنی

 

قبل از بررسی چگالی پوکه معدنی بهتر است درمورد مفهوم چگالی صحبت کنیم. چگالی را نسبت جرم به حجم گویند.

یکی از موارد اصلی تعیین کیفیت پوکه معدنی بررسی چگالی آن است.پوکه معدنی به علت شرایط خاصی که در حین تشکیل شدن دارد یعنی در اعماق زمین و تحت فشار بالا و حرارت بسیار بالا در مدت زمان طولانی تولید می شود.

همین شرایط خاص سبب شده که پوکه معدنی برخلاف حجمی که دارد وزن بسیار کمی داشته باشد و همین امر سبب کاهش چگالی آن شده و به همین دلیل است که پوکه معدنی بر روی آب شناور می ماند.

اگر بخواهیم به این سوال مهم که کدام پوکه از نظر چگالی بهتر است؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم که  از نظر چگالی پوکه معدنی چگالی کمتری داشته و از نظر چگالی برتری بسیار چشمگیری نسبت به پوکه صنتعی دارد.

 

متخلخل بودن پوکه معدنی

 

بهترین پوکه معدنی

بهترین پوکه معدنی

 

متخلخل بودن یک جسم به این معناست که در حین تشکیل آن جسم مواد تشکیل دهنده ی

آن به خوبی به یکدیگر متصل نشده و در بافت آن فضاهای خالی یا حباب هایی وجود دارد.

با توجه به شرایط خاص تشکیل پوکه معدنی این سنگ معدنی تخلخل بسیاری در بافت خود دارد.

برای درک بهتر این موضوع می توان به سنگ پا اشاره کرد که یکی از انواع پوکه معدنی می باشد.

شاید بخواهید بدانید که این تخلخل چه تاثیری دارد؟ وجود حباب یا حفره درون بافت پوکه سبب می شود

که این پوکه یک عایق حرارتی و برودتی مناسب شود اینگونه که جریان هوایی انرژی خود را

به سبب همین تخلخل از دست می دهد علاوه بر این باعث افت انرژی صوتی شده و

به عنوان عایق صدا نیز کاربرد دارد.

پوکه صنعتی نیز در بافت خود تخلخل دارد اما در مقایسه با پوکه معدنی میزان آن کمتر است

از این رو پوکه معدنی از نظر دارا بودن تخلخل از پوکه صنعتی بهتر است.

 

در جه سختی یا مقاومت پوکه

 

بهترین پوکه معدنی

بهترین پوکه معدنی

 

پوکه به دلیل شرایط تشکیل و ساخته شدن باید دمای بسیار بالایی را تحمل کند از این رو پوکه بسیار مقاوم است و علاوه بر تحمل حرارت پوکه در برابر شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهد . هچنین پوکه فشار بالایی را نیز تاب می آورد.

حال می خواهیم بدانیم که کدام پوکه از نظر درجه سختی بهتر است؟

در پاسخ به این سوال  باید بیان کنیم به علت اینکه پوکه معدنی درجه حرارت بالایی را به صورت مداوم تحمل می کند و همچنین املاح معدنی بسیاری دارد بهتر است. وجود همین املاح معدنی سبب شده از پوکه در صنایع مختلف از جمله نساجی، تصفیه آب، کشاورزی و… استفاده شود.

 

بهترین پوکه معدنی ایران کدام است؟

 

بهترین پوکه معدنی

بهترین پوکه معدنی

 

با توجه به مطالب فوق و بررسی سه ویژگی اساسی پوکه و مقایسه بین پوکه معدنی و پوکه صنعتی دریافتیم که بهتر است از پوکه معدنی استفاده کنیم. اما از میان انواع پوکه معدنی کدام نوع بهتر است؟

بر اساس آزمایش های مختلفی که بر روی انواع پوکه های معدنی در معادن مختلف در سراسر کشور صورت گرفته و با بررسی ویژگی هایی که مطرح کردیم ،پوکه معدنی قروه بستان آباد و احمد آباد در نزدیکی شهر قروه را به عنوان بهترین نوع پوکه معدنی شناسایی کرده اند.

پوکه معدنی قروه به علت وزن کمی که دارد چگالی آن نیز بسیار کم شده همچنین به علت تخلخل بالا و مقاومت بسیار بالا در ساخت سازه های محکم،ضدزلزله و سبک کاربرد فراوان دارد.

اگر شما قصد اطلاع از قیمت پوکه و یا خرید با کیفیت ترین پوکه معدنی قروه را دارید می توانین با شماره های ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل کرده و یا می توانید به صورت حضوری به دفتر پوکه معدنی ارشیا مراجعه نمایید.

‫5/5 (بررسی 1)