پوکه ریزی چیست؟ در مطالب قبل با ویژگی های پوکه معدنی آشنا شدید و متوجه شدید که پوکه کاربرد های فراوانی دارد و پوکه ریزی یکی از این کاربرد ها است ما می دانیم که برای ساختمان سازی به مصالح نیاز داریم و پوکه معدنی یکی از این مصالح است پوکه ریزی در ساختمان برای پر کردن کف ساختمان استفاده می شود  که این عمل برای یکسان سازی شیب ساختمان است، علاوه بر شیب بندی،  جایگزینی برای سایر مصالح ازجمله شن و ماسه نیزاست.

 

"<yoastmark

 

 

پوکه ریزی چیست؟

"<yoastmark

 

ما می دانیم که پوکه معدنی وزن کمی دارد و سبک است و در عین حال دارای استحکام بالا است و عایق نیز است، به همین دلیل کاربرد های فراوانی در ساخت انواع بتن سبک دارد. همچنین از پوکه برای عایق کردن صدا نیز استفاده می شود در مکان هایی که صدا بسیار بلند است از پوکه به عنوان عایق کننده استفاده می شود.پوکه ها بسیار مقاوم اند، برای همین از نفوذ حشرات جلو گیری می کنند.

یکی از کاربرد های پوکه معدنی که استفاده ی زیادی دارد در کار کشاورزی است(به منظور بستر سازی،خاک مکمل و…).

قیمت پوکه بسیار مناسب است و همین باعث میشه که خریدار هزینه گزاف را نپردازد. به سبب همین ویژگی ها در ساختمان سازی قبل از اینکه کار موزاییک کاری و سرامیک کاری انجام شود،  کف ساختمان را پوکه ریزی می کنند.به منظور کف سازی در ساختمان ابتدا عملیات پخش کردن پوکه معدنی انجام می گیرد و سپس عملیات کف سازی صورت می گیرد.به این پروسه پوکه ریزی کف می گویند.

 

دلایل اهمیت استفاده از پوکه ریزی چیست؟

 

"<yoastmark

هنگامی که یک ساختمان ساخته می شود زیر بنا از اهمیت خاصی برخورد دار است برای مثال نازک بودن سطح ، شیب سازی مناسب،و….             

 برای کف سازی از پوکه معدنی و فوم بتن استفاده می شود.

 

فوم بتن: فوم بتن از ماسه،آب،مواد شیمیایی تشکیل شده ، فوم بتن سنگین است و وزن بالایی دارد در هنگام کار باید از شلنگ های مناسب استفاده شود زیرا هنگام پمپاژ امکان ترکید است .

 

پوکه معدنی :پوکه معدنی را به دو صورت طبیعی و صنعتی می توان یافت ، 1- پوکه معدنی  هنگام خروج گاز های آتشفشانی تشکیل می شود.

2- پوکه صنعتی از خاک رس تشکیل می شود.

پوکه بر عکس فوم بتن وزن کمی دارد و همین کار را تا جای ممکن آسان می کند،همچنین می تواند جایگزینی برای شن و ماسه باشد،پوکه استحکام بالایی دارد،عایق است، و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد.

 

مراحل پوکه ریزی در ساختمان

 

کف سازی

پوکه ریزی کف

بعد از ساخت ساختمان نوبت به کف آن می رسد که در کف سازی و شیب بندی از پوکه معدنی استفاده می کنیم که به آن پوکه ریزی می گویند.  بعد از انجام عملیات پوکه ریزی، روی آن موزاییک یا سرامیک می گذاریم و همین امر موجب می شود که شیب ساختمان نیز درست شود.

 

خصوصیات پوکه ریزی

"<yoastmark

پوکه ریزی کف یکی از عملیات مهم در ساختمان سازی به حساب می آید که با بررسی خصوصیات آن دلایل این اهمیت را باهم بررسی می کنیم.

  • سبب افزایش استحکام ساختمان می شود.
  • عایق سازی ساختمان به وسیله پوکه ریزی انجام می گیرد.
  • کاهش هزینه ها به واسطه هزینه کم خرید و هچنین کاهش مصرف مصالح دیگر.
  • کاهش چشمگیر وزن ساختمان.
  • افزایش طول عمر ساختمان.
  • مقاومت در برابر حوادث طبیعی چون سیل و زلزله.
  • مقاومت در برابر آتش سوزی.
  • افزایش چسبندگی مصالح به یکدیگر در حین ساخت و ساز.

هزینه 

 

پوکه سفید

پوکه سفید

 ما می دانیم که برای خرید کردن قیمت یکی از فاکتورهای مهم است شما می توانید با خرید از پوکه معدنی ارشیا مقرون به صرفه تر خرید کنید.برای کسب اطلاع از قیمت پوکه معدنی می توانیند با ما در ارتباط باشید.

‫3.7/5 (بررسی 3)