ما قرار است که در این مقاله با پوکه معدنی شهر بابک ، که به پوکه انار معروف است آشنا شویم. این پوکه در شهر کرمان و سایر مناطق مورد قبول مردم است. وزن این پوکه نسبت به سایر پوکه ها سبک تر است و از استحکام و مقاومت زیادی برخورد دار است.

 

پوکه معدنی شهر بابک،پوکه انار

پوکه معدنی شهر بابک ، پوکه انار

آشنایی با پوکه معدنی شهر بابک

 

پوکه شهر بابک،پوکه انار

پوکه شهر بابک،پوکه انار

 

امروزه پوکه شهر بابک ،واقع در استان کرمان مورد توجه مردم است و در استان کرمان معادن زیادی موجود است ،پوکه انار نیز از همین معادن استخراج می شود،پوکه انار سنگی آتشفشانی و از خانواده سنگ های آذرین است.اما دلیل این همه شهرت پوکه انار یا همان پوکه شهر بابک چیست؟ از جمله مهم ترین دلایل شهرت این پوکه معدنی وزن بسیار کم آن نسبت به سایر پوکه است.

خواص و ویژگی های پوکه بابک

 

پوکه معدنی

پوکه شهر بابک،پوکه انار

پوکه انار به سبب تخلخلی که در بافت خود دارد، دارای کمترین وزن در بین سایر پوکه ها است شاید این تصور ایجاد شود که این پوکه معدنی به سبب وزن کمش مقاومت کمی نیز داشته باشد، اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا پوکه انار مقاومت و استحکام بالایی دارد به گونه ایی که همین ویژگی باعث شده تا در ساخت و ساز و سایر کارها  مورد قبول مردم شهر کرمان قرار بگیرد همین استحکام بالای پوکه انار سبب شده که ساختمان های ساخته شده با آن ویژگی ضد زلزله بودن را دارا باشند. ویژگی دیگر پوکه معدنی شهر بابک جذب آب و بازپس دهی آن به خاک است که آن را برای کشاورزی و باغبانی مناسب کرده است، علاوه بر این همه ما از مرغوب بودن پسته های کرمان اطلاع داریم ولی دلیل مرغوبیت پسته های کرمان چه چیزی است؟ کشاورزان شهر کرمان به جای استفاده از کود های شیمیایی از پوکه انار استفاده می کنند که املاح معدنی این پوکه باعث رشد بهتر گیاه می شوند.

علاوه بر موارد فوق این پوکه در برابر آتش سوزی مقاوم است و به عنوان عایق حرارتی بکار گرفته می شود.

کاربرد های پوکه شهر بابک

 

پوکه

پوکه شهر بابک،پوکه انار

 

1-ازجمله کاربردهای پوکه معدنی استفاده در کار کشاورزی است و دلیل استفاده از پوکه انار املاح معدنی این پوکه است که به رشد گیاهان کمک می کند.علاوه بر املاح معدنی به سبب جذب آب و ذخیره آب در خود خاک را همواره مرطوب نگه می دارد.

2-پس از حادثه تلخ زلزله بم مردم این شهر و استان کرمان به دنبال مقاوم سازی هرچه بهتر ساختمان ها بودند. از این رو با استفاده از پوکه معدنی شهر بابک که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد را در مصالح ساختمانی بکار بردند.

3-پوکه معدنی شهر بابک وزن خیلی کمی دارد از این رو برای ساخت و سازهای عمرانی و پروژه های عمرانی بسیار مناسب است.

4-در ساخت و ساز تونل و مترو از پوکه انار استفاده می شود.

5- در تهیه بلوک های سبک، بتن سبک و موزاییک از این پوکه بسیار استفاده می شود.

 

قیمت پوکه شهر بابک

برای خرید پوکه انار لازم نیست که از شهر سیرجان و یا  بابک خرید کنید شما می توانید جهت کسب قیمت پوکه انار یا خرید آن و یا جهت کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره  با پوکه معدنی ارشیا در ارتباط باشید .

 

 

‫5/5 (بررسی 2)