بلوک لیکا چیست؟ بلوک سبز لیکا چیست؟ امروزه برخی از کشور های پیشرفته جهان از بلوک لیکا برای کار ساخت و ساز استفاده می کنند، بلوک لیکا خصوصیات مثبت زیادی دارند اما با این حال معایبی نیز دارد، اما مزایا مثبت بلوک لیکا از معایب آن بیشتر است، بلوک لیکا در برابر هر آب و هوایی مقاوم است و در برابر گرما، سرما و صدا عایق است،

بلوک لیکا وزن خیلی کمی دارد که همین علت سبب شده تا در کار های ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد. اما پیش از هر چیزی باید بدانیم که لیکا چیست؟

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا چیست؟

دانه لیکا چیست و چگونه تولید می شود؟

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا چیست؟

دانه لیکا از گل رس درست می شود، زمانی که به گل رس حرارت می دهیم از اندازه عادی خود بزرگ تر می شود. به نوعی می توان گفت که گل رس منبسط می شود .در این زمان وزن لیکا کمتر از حالت عادی می شود که این دلیل سبکی بلوک لیکا نیز است.

برای ساخت بلوک لیکا باید سه مرحله فرآوری، خشک کردن و پختن را انجام دهیم تا بتوانیم بلوک لیکا را تهیه کنیم.

در مرحله اول باید خاک رس مورد نیاز را تهیه کنیم که از کیفیت مطلوبی برخورد دار باشه زمانی که خاک رس به محل تولید رسید قطعه های اضافی که درون آن است را جدا میکنیم تا خسارتی به دستگاه ها وارد نشود.

زمانی که خاک رس را وارد دستگاه می کنیم به خاک رس آب را اضافه می کنیم تا گل تهیه بشود به جز آب مواد دیگری به گل اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا دستگاه مواد را با یکدیگر مخلوط کند.

در مرحله دوم مواد تهیه شده را درون کوره قرار می دهیم تا خشک شوند ، مرحله سوم پختن است در این زمان مواد را در درجه حرارت مخصوصی قرار می دهیم و به آن ها زمان می دهیم تا پخته شوند سپس اجازه می دهیم تا دانه های لیکا سرد شوند همچنین گاز درون آن ها خالی شود.

پس از خالی شدن گاز درون دانه های لیکا حفره هایی روی سطح دانه لیکا ایجاد می شود پس از آن دانه های لیکا را به بخش خنک کننده می برند تا دمای دانه های لیکا کاهش یابد و شدت حرارت آنها کم شود.

در واقع لیکا، پوکه معدنی است که در صنعت و توسط انسان ساخته می شود.   

بلوک لیکا چیست؟

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا چیست؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که بلوک لیکا چیست؟ بلوک لیکا جز مواد جدیدی است که وارد صنعت ساخت و ساز شده است. بلوک لیکا وزن خیلی کمی دارد که به همین علت از آن برای کار های ساختمانی استفاده می شود.

بلوک لیکا از دانه های لیکا، سیمان و آب تشکیل می شود. از ویژگی های بلوک لیکا می توان به عایق بودن لیکا در برابر گرما و سرما و همچنین عایق صدا بودن را می توان  نام برد. بلوک لیکا در برابر حرارت بالا مقاوم است و از لحاظ وزن سبک است و به راحتی جا به جا می شود. روی سطح بلوک لیکا تخلخل های زیادی موجود است، بلوک لیکا تحمل فشار های زیاد را دارد و در هنگام فشار شکسته یا خرد نمی شود. بلوک لیکا در شکل و اندازه های متفاوت تولید و وارد بازار می شود و در صنعت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های بلوک لیکا چیست؟

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا ویژگی های مثبت زیادی دارد، از ویژگی های بلوک لیکا می توان به عایق بودن و وزن کم آن اشاره کرد.

عایق صدا: در ساختمان هایی که با مصالح عادی ساخته شده اند صدا به راحتی از میان دیوار ها عبور می کند که ممکن است این حالت برای برخی افراد موجب مزاحمت شود.دیوارهای ساختمان ها باید در برابر صدا مقاوم باشند به گونه ایی که صداهایی که از دیوارها عبور می کنند از آستانه شنوایی انسان کمتر باشد.

استفاده از بلوک های لیکا در ساخت دیوار ها باعث می شود تا دیگر صدا از میان دیوار ها خارج نشود به جز اینها بلوک لیکا در بین سایر بلوک ها از بقیه سبک تر است.

سبک بودن بلوک لیکا: بلوک لیکا از وزن کمی برخورد دار است که همین موجب می شود تا به کار های ساختمانی  با سرعت بیشتری انجام شود، همچنین در زمان حوادث طبیعی از نظیر سیل و زلزله به منازل خسارت کم تری وارد می شود، وزن ساختمان یا دیگر سازه هایی که با بلوک لیکا تولید می شوند بسیار کم تر از ساختمان هایی است که با آجر و دیگر مصالح ساخته می شوند.

 

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا چیست؟

ترک نخوردن: بلوک های سیمانی به مرور زمان دچار جمع شدگی می شوند که جمع شدن ممکن است تا آنجایی ادامه داشته باشد که بلوک دچار ترک خوردگی شود و این واقعه مقاومت بتن و بلوک ها را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

در بلوک های لیکا جمع شدگی به مراتب کم است به گونه ایی که آن را می توان ناچیز شمارد و همین موضوع مانع ترک خوردگی آنها می شود.

سهولت در کار: بلوک های لیکا را در قالب های متنوع زیادی می سازند از این رو این بلوک ها از نظر اندازه بسیار متنوع اند.همین موضوع کار را برای ساختمان سازان بسیار راحت کرده است

 

عایق حرارت: بلوک لیکا در درجه حرارت بالایی تهیه می شود همین موجب شده است تا در برابر حرارت مقاوم باشد برای همین معمولا در ساختمان سازی برای ساخت دیوار ها از بلوک لیکا استفاده می شود.

مقاوم در برابر آتش: بلوک های لیکا در برابر آتش مقاوم هستند از بلوک های لیکا در بین دیوار های ساختمان ها استفاده می شود تا در برابر آتش سوزی مقاوم باشند.

راحتی و سرعت در بلوک لیکا: بلوک های لیکا در تعداد قالب های زیادی تولید می شود در این بلوک ها شیار هایی وجود دارد که باعث می شوند تا در کار معماری مورد استفاده قرار بگیرند.

هزینه کم: ساختمان یا سازه ایی که توسط بلوک لیکا تولید شود بسیار کم هزینه می باشد و اگر زمانی حادثه ای مثل زلزله یا سیل اتفاق بیوفتد خسارت بالایی وارد نمی شود.

بلوک سبز لیکا چیست؟

بلوک سبز لیکا

بلوک سبز لیکا

بلوک سبز لیکا یا همان بلوک سبز یک محصول کاملا جدید و بر  پایه دانش است که به منظور عایق سازی دیوارهای ساختمان آن را ساخته اند.این بلوک ها را به صورت 8 لایه بتن لیکا و 7 لایه میانی هوا می سازند تا میزان اتلاف انرژی را به حداقل برسانند و از طرفی این شیوه ساخت مقاومت صوتی را بسیار افزایش داده و سبب افت سرعت صوت شده و آن را عایق صوت کرده است.علاوه بر این موارد این بلوک ها مقاومت بیشتری را تحمل می کنند و در برابر زلزله های سخت مدت زمان بیشتری را تاب می آورند و میزان خسارات جانی و مالی را به حداقل میزان ممکن می رسانند.

 

انواع بلوک های لیکا

بلوک های لیکا در تعداد زیادی و متنوع ای تولید می شوند و در کار های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تیغه ای تو پر

بلوک لیکا در ابعاد آجر

دیواری تو خالی ته پر

دیواری تو خالی

تیغه ای توخالی ته پر

تیغه ای تو خالی ته پر با دو سوراخ.

معایب بلوک لیکا چیست؟

 امروزه از بلوک لیکا استفاده های زیادی می شود بلوک لیکا از لحاظ سازه از آجر بزرگ تر است که به همین علت از آن برای ساختمان سازی استفاده می کنند. بلوک لیکا نسبت به پوکه معدنی شکننده تر است و مقاومت پوکه معدنی را ندارد. عایق بودن پوکه معدنی از بلوک لیکا بسیار بیشتر است خیلی ها می گویند استفاده از بلوک لیکا در ساختمان سازی باعث می شود که هزینه ها بیشتر بشود اما این طور نیست.

تمام تلاش کادر متخصص در دفتر پوکه معدنی ارشیا جلب رضایت مشتریان خود و ارائه بهترین و با کیفیت ترین پوکه های معدنی است.

شما مشتریان گرامی می توانید جهت مشاوره و یا خرید انواع پوکه معدنی به دفتر پوکه معدنی ارشیا مراجعه کرده و یا با شماره های  ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل فرمایید.

‫0/5 (بررسی 0)