سنگ پا، سنگی آذرین است که پس از فوران آتشفشان و سرد شدن ماگما تشکیل می شود. پس از سرد شدن گاز موجود درون آن خارج می شود که سبب می شود تخلخل هایی روی سنگ پا به وجود بیاید، از ویژگی های بارز سنگ پا می توان به وزن بسیار کم آن اشاره کرد که امروزه آن را بسیار پر کاربرد کرده است.در این مقاله قصد داریم در رابطه با فواید سنگ پا و البته فواید سنگ پا برای پوست صحبت کنیم.

فواید سنگ پا برای پوست

فواید سنگ پا برای پوست

فواید سنگ پا برای پوست

 

 

فواید سنگ پا برای پوست

فواید سنگ پا برای پوست

یکی از کاربرد های سنگ پا که روزانه افراد زیادی آن را به کار می برند برای جداسازی پوست مرده کف پا یا همان ترک های پوستی است، اغلب کف پا، آرنج یا زانو افراد تمایل به ایجاد لایه ای جدید دارد که معمولا این لایه ها دردناک هستند. به منظور جدا سازی این لایه از سنگ پا استفاده می شود ، البته از سنگ پا برای رفع تیرگی پوست بدن نیز استفاده می شود .

به منظور لایه برداری ما به شما پیشنهاد می کنیم که به روش زیرعمل کنید.

بهتر است که اول کمی صبر کنید تا پوست مرده پا نرم شود زیرا ممکن است زمانی که پوست خشک است آن را جدا کنید که منجر به زخمی شدن آن قسمت شود.

قبل از اینکه سنگ پا را استفاده کنید آن را زیر آب بگیرید تا کمی نرم شود و زمانی که از نرم شدن پوست مرده کف پا مطمئن شدید از سنگ پا استفاده کنید تا زخمی ایجاد نشود و پوست کف پا نیز راحت تر جدا شود و لایه جدید پوست از زیر آن بیرون بیاید.

ممکن است  گاهی پوست کف پا لایه ای محکم داشته باشد که به آسانی جدا نشود برای همین مجدد کار های قبلی را انجام دهید تا لایه های باقی مانده نیز جدا شود.

زمانی که پوست مرده کف پا به طور کامل جدا شد آن را خشک کنید و از مرطوب کننده های قوی استفاده کنید مثل روغن نارگیل یا وازلین، در طول هفته نیز از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت و نرمی پوست از بین نرود.

فواید استفاده از سنگ پا برای پا  

 

پوست پا

فواید سنگ پا برای پوست

یکی از کاربرد های مهم سنگ پا برای پا این است که سبب می شود غده هیپوفیز تحریک شود و به رشد قد افراد کمک می کند، به جز اینها لایه های مرده کف پا را نیز جدا می کند و سبب می شود تا باکتری از کف پا جدا بشود، به جز اینها ماساژ دادن پاها با سنگ پا باعث می شود تا پاها کشیده تر شوند.از طرفی ماساژ کف پا با سنگ پا برای اعصاب و آرام بخشی بسیار موثر است.

 فواید استفاده از سنگ پا برای پوست صورت

سلامت پوست

فواید سنگ پا برای پوست

گاهی رنگ پوست افراد کدر و بیمارگونه می شود یکی دیگر از فواید سنگ پا برای پوست استفاده از آن است تا رنگ پوست به حالت اولیه برگردد، البته در استفاده از سنگ پا برای صورت باید با احتیاط بیشتری عمل کرد زیرا پوست صورت بسیار حساس و نازک است. پس از استفاده از سنگ پا از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست صورت براق و با طراوت بشود.

فواید استفاده از سنگ پا برای از بین بردن مو های زائد بدن

یکی از راحت ترین راه ها برای جداسازی پوست مرده بدن استفاده از سنگ پا است، برای این کار باید سنگ پا را به آرامی روی مو های زائد بدن بکشید تا مو های زائد از بین بروند، اگر می خواهید که مو های زائد دیگر رشد نکند کافی است به مدت یک هفته یا بیشتر این کار را انجام دهید.

فواید استفاده از سنگ پا برای بیماری های مغزی

استفاده از سنگ پا برای رفع سردرد موثر است و فقط کافی است که برای مدتی با سنگ پا پاهایتان را ماساژ دهید. بهتر است به صورت محکم از سنگ پا استفاده کنید مگر اینکه پوست نازکی داشته باشید که منجر به جراحت روی پوستتان شود در این صورت به آرامی از سنگ پا استفاده کنید.

فواید استفاده از سنگ پا برای تنظیم خون

رسانه ها اعلام کرده اند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است البته هیچ تضمین علمی در این باره نیست اما افرادی که دیابت نوع 2 دارند، اگر روزانه به مدت 10 دقیقه از سنگ پا استفاده کنند باعث می شوند که قند خونشان تنظیم شود، همچنین استفاده از سنگ پا برای چربی سوزی و تناسب اندام هم خوبه .

فواید سنگ پا برای لباس ها

از سنگ پا برای جداسازی پرز های لباس های پشمی استفاده می شود همچنین برای صاف کردن ژاکت نیز از سنگ پا استفاده می شود در این حالت فقط کافی است که سنگ پا را روی ژاکت بکشید تا صاف شود .

نحوه مراقبت از سنگ پا

 

نحوه مراقبت از سنگ پا

نحوه مراقبت از سنگ پا

پس از هر بار استفاده آن را بشویید زیرا جرم، باکتری و پوست های مرده کف پا درون سوراخ های آن جمع می شوند و نشستن آن موجب بیماری می شود برای شستن آن ازم است که از یک برس کوچک و صابون استفاده کنید .

پس از هر بار استفاده از سنگ پا آن را در محل مر طوب قرار ندهید و در محیطی خشک بگذارید تا رطوبت جذت نکند زیرا جذب رطوبت باعث ایجاد باکتری و قارچ می شود.

اگر سنگ پا با روش های معمولی تمیز نشد تنها کافی است که آن را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید پس از جوشیده شدن سنگ پا آن را کاملا خشک کنید.

زمانی که سنگ پا با هیچ کدام از روش ها تمیز نشد و احساس کردید که سنگ پا ساییده شده زمان آن است که سنگ پای خود را عوض کنید.

‫5/5 (بررسی 1)