پوکه معدنی و عایق حرارتی، یکی از دغدغه های افراد صرفه جویی در هزینه های پرداختی انرژی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی است.ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چرا از پوکه معدنی به عنوان عایق حرارتی در ساختمان ها استفاده می شود. 

پوکه معدنی و عایق حرارتی

پوکه معدنی و عایق حرارتی

 

عایق حرارتی

 

پوکه معدنی و عایق حرارتی

پوکه معدنی و عایق حرارتی

 

قبل از هرچیزی بهتر است با عایق حرارتی آشنا شویم و در ادامه ویژگی های موادی که عایق هستند را بررسی کنیم.

به موادی عایق حرارتی می گویند که مانع عبور و انتقال حرارت شوند.موادی که عایق حرارتی هستند معمولا در بافت خود حباب هاب هوایی دارند که این حباب ها سبب کاهش انتقال حرارت شده و یا حرارت را بازتاب می دهند.

 

چرا باید ساختمان ها را عایق کرد؟

 

پوکه معدنی و عایق حرارتی

پوکه معدنی و عایق حرارتی

 

از آنجایی که کشور ما یک کشور زلزله خیز است و در مناطق مختلف گسل های متعددی وجود دارد الزام به ساخت ساختمان هایی سبک بسیار ضرورری است از این رو ضخامت دیوار ها و سازه ها کاهش پیدا کرد، از سویی این مسئله موجب انتقال حرارت از داخل ساختمان به بیرون و همچنین نفوذ دمای سرد به درون ساختمان ها شده.بنابراین به منظور جلوگیری از انتقال حرارت و همچنین صرفه جویی در هزینه های انرژی لازم است که ساختمان ها را عایق کرد.

 

انواع عایق حرارتی

  • الیاف معدنی: بیشتر این مواد از سنگ های آتشفشانی که نقطه ذوب بالایی دارند و در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند ،جاذب آب اند و مانع رسیدن رطوبت به ساختمان ها می شوند، تشکیل شده اند.
  • الیاف مصنوعی: این مواد را به صورت مصنوعی و در آزمایشگاها با نام هایی از قبیل الیاف پلی استر،الیفا ایزوپرایم،الیاف ویسکوز و… می سازند.

 

پوکه معدنی و عایق حرارتی

 

پوکه معدنی و عایق حرارتی

پوکه معدنی و عایق حرارتی

 

ما در مقاله های مختلف در مورد پوکه معدنی ،ویژگی های آن ،کاربرد های پوکه معدنی صحبت کردیم. با بررسی ویژگی های پوکه معدنی دانستیم که پوکه معدنی از مواد آتشفشانی سرد شده و یا همان خاکستر آتشفشانها تشکیل می شود.از آنجایی که این مواد تحت شرایط دمایی بالایی تشکیل شده اند نقطه ذوب بالایی دارند و در برابر حرارت بسیار مقاوم است.

از طرفی به دلیل تخلخل و همچنین بافت اسفنجی که پوکه معدنی دارد، انرژی ذرات هوایی بر اثر اصطکاک کاهش یافته، از این رو می توان از پوکه معدنی به عنوان عایق حرارتی در ساختمان ها استفاده کرد.

از رایج ترین انواع پوکه به پوکه معدنی که خود انواع مختلفی دارد(نخودی،عدسی،بادامی،ماسه ایی و…) و پوکه معدنی قروه می توان اشاره کرد.

پوکه معدنی و عایق حرارتی

پوکه معدنی و عایق حرارتی

همانطور که اشاره کردیم یکی از دغدغه های اصلی در ساختمان سازی، سبک سازی یک ساختمان است و از آنجایی که وزن اصلی یک ساختمان را دیوار های آن تشکیل می دهند تلاش های بسیاری در جهت سبک سازی دیوار ها صورت گرفته است و در مقابل باید به عایق بودن دیوار ها نیز توجه بسیار شود.

از این رو آزمایش های فراوانی بر روی پوکه معدنی صورت گرفت و بر اساس این آزمایش ها ضریب هدایت حرارتی پوکه معدنی  0.17w/m.k محاسبه شده که این عدد به این معناست که پوکه معدنی عایق حرارتی مناسبی برای ساختمان به حساب می آید.

 

پرلیت و عایق حرارتی

 

پرلیت چیست؟

پرلیت چیست؟

 

پرلیت یکی از انواع پوکه معدنی است که بیشتر در مناطق مرطوب تشکیل می شود.از ویژگی های پرلیت به وزن سبک و عدم اشتعال آن می توان اشاره کرد.علاوه بر این ها پرلیت جاذب صوت نیز هست، با مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد و در برابر موریانه و پوسیدگی مقاوم است از این رو از پرلیت به عنوان عایق در ساختمان ها استفاده می شود.

 

اگر شما تمایل دارید که در رابطه با سایر کاربرد های پوکه معدنی مطالعه کنید می توانید به صفحه کاربرد پوکه معدنی مراجعه کنید.

 

خرید پوکه معدنی

 

اگر شما تمایل دارید در جهت سبک سازی ، مقاوم سازی و عایق کردن ساختمانهای خود پوکه معدنی خریداری کنید، ما می توانیم شما را در این کار راهنمایی کنیم.برای این کار شما می توانید به دفتر پوکه معدنی ارشیا مراجعه کرده و از کیفیت پوکه های معدنی موجود اطمینان خاطر حاصل فرمایید. از طرفی برای سهولت کار شما مشتریان عزیز میتوانید سفارش خود را از طریق شمار های تماس ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ ثبت نمایید.

‫5/5 (بررسی 1)