اکثر ما ایرانیان با سنگ پا آشنا هستیم. سنگ پا سنگی آذرین است که پس از سرد شدن سنگ های آتشفشانی تشکیل می شود،در مقاله ای فواید سنگ پا را بررسی کردیم،حال می خواهیم تاثیر سنگ پا در درمان دیابت را بررسی نماییم و به پرسش آیا سنگ پا کشیدن برای افراد دیابتی خوب است و بررسی نماییم آیا سنگ پا برای دیابت مفید است ؟ پاسخ دهیم.

تاثیر سنگ پا در درمان دیابت

تاثیر سنگ پا در درمان دیابت

 

 

فواید سنگ پا برای دیابت

 

 

تاثیر سنگ پا در درمان دیابت

تاثیر سنگ پا در درمان دیابت

 

ما اکثرا با خاصیت لایه برداری سنگ پا آشناییم اما جالب است بدانید که این تنها فایده سنگ پا نیست. چندی پیش در رسانه ها اعلام شده که استفاده از سنگ پا برای افراد مبتلا به دیابت خوب است! اما در این زمینه هیچ تضمین علمی موجود نیست و فقط در حد گفته های رسانه ها و متخصص های تب سنتی است، به گفته رسانه ها افرادی که دیابت نوع 2 دارند اگر هر روز به مدت 5 الی 10 دقیقه از سنگ پا استفاده کنند سبب می شود که انسولین خونشان تنظیم شود، به جز اینها معمولا در افرادی که مبتلا به دیابت هستند در ناحیه پاها خون رسانی به درستی انجام نمی شود که در این زمینه استفاده از سنگ پا راه حل موثری است و موجب بهبود سیستم خون رسانی افراد مبتلا به دیابت می شود، بهتر است که افراد مبتلا به دیابت از سنگ پای شخص دیگری استفاده نکنند.همچنین معمولا افرادی که به دیابت مبتلا هستند پوست نازکی دارند برای همین در هنگام استفاده از سنگ پا بهتر است به آرامی از سنگ پا استفاده کنند تا جراحتی به پوست خود وارد نکنند.

 

فواید استفاده از سنگ پا

فواید سنگ پا برای دیابت

فواید سنگ پا برای دیابت

یکی دیگر از فواید اعجاب انگیز این سنگ معدنی در درمان سر درد است. جالب است بدانید که استفاده از سنگ پا فقط برای افراد مبتلا به بیماری دیابت محدود نمی شود بلکه افرادی که سردرد های شدید دارند، درد های سیاتیکی و درد معده و…. دارند نیز می توانند از سنگ پا استفاده کنند تا درد آنها کاهش یابد.

امروزه متخصصین طب سنتی دریافته اند که بسیاری از درد های عصبی را می توان با استفاده از سنگ پا درمان کرد.شاید در ابتدا باور این موضوع کمی سخت باشد اما سنگ پا با تحریک سیستم عصبی سبب آرامش سیستم عصبی شده و درد نهایت دردها بهبود می یابند.

از دیگر فواید سنگ پا می توان به لایه برداری اشاره کرد برای لایه برداری بهتر است از سنگ پای خشن و دارای تخلخل بالا استفاده کرد.بسیاری از افراد در استفاده از کرم های لایه بردار مشکل دارند زیرا این کرم ها سبب حساسیت پوستی می شوند از طرفی هزینه بالای خرید آنها نیز معضل دیگریست اما می توانید با تهیه سنگ پای لایه برداری صورت از داروخانه ها برای مدت طولانی با هزینه مقرون به صرفه و بدون نگرانی از ایجاد حساسیت لایه برداری پوست را انجام دهید.

از طرفی سنگ پا با تحریک اعصاب کف پا سبب آرامبخشی به فرد می شود.

بهتر است که پس از استفاده از سنگ پا آن را کاملا تمیز کنید در غیر این صورت ممکن است زمانی که شخص دیگری از سنگ پا استفاده می کند و قسمتی از پای آن شخص دچار جراحت شد میکروب ها وارد بدن آن شخص شوند .

نکاتی درباره نحوه استفاده

نکاتی درباره نحوه استفاده از سنگ پا

نکاتی درباره نحوه استفاده از سنگ پا

بهترین زمان برای استفاده از سنگ پا شب ها است، با سنگ پا کشیدن هم تجربه یک خواب آسوده را خواهید داشت هم سیستم عصبی شما زمان کافی برای استراحت را دارد.

متخصصین زیبایی توصیه می کنند بهتر است بعد از استفاده از سنگ پا از کرم های مرطوب کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید زیرا این کار علاوه بر حفظ رطوبت، طراوت و شادابی سبب محافظت بهتر از پوست نیز می شود.

*در هنگام استفاده از سنگ پا مراقب ناحیه هایی که پوست نازکی دارند باشید تا جراحتی وارد نشود .

اگر قسمتی که می خواهید لایه برداری کنید پوست ضخیمی دارد فشار زیادی وارد نکنید و به جای این کار مدت زمان سنگ پا کشیدن را افزایش دهید.

اگر می خواهید پوست ضخیم پا به صورت دائم از بین برود بهتر است که سنگ پا کشیدن را برای مدتی انجام دهید و وقفه های طولانی مدت نیندازید .

یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از سنگ پا مخصوصا برای افراد مبتلا به دیابت دقت در بهداشت سنگ پا است. قبل از استفاده از سنگ پا اطمینان داشته باشید که سنگ پا کاملا تمیز است.

افرادی که بیماری های پوستی دارند و یا پوست های بسیار حساسی دارند بهتر است با احتیاط از سنگ پا استفاده کنند و یا از یک پزشک در این زمینه مشاوره بگیرند.

یکی از راه هایی که سبب تمیز ماندن سنگ پا میشود این است که سنگ پا را در محیط خشک قرار دهید. قرار دادن سنگ پا در محیط مرطوب حمام سبب تجمع قارچ ها و باکتری های می شود و این امر ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازد. ما توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده سنگ پا را بشووید و آن را در محلی خشک و یا در برابر نور خورشید قرار دهید.

‫3.7/5 (بررسی 3)