آنالیز شیمیایی پوکه معدنی

آنالیز شیمیایی پوکه معدنی

هر ماده شیمیایی دارای ترکیبی از عناصر شیمیایی است. پوکه معدنی سبک و با کیفیت قروه نیز مانند تمامی ترکیبات دارای عناصر شیمیایی خاصی است. در مقاله آنالیز شیمیایی پوکه معدنی به ذکر عناصر تشکیل دهنده پوکه و چگونگی آنالیز شیمیایی پوکه معدنی و دلایل اهمیت آن می پردازیم.

 

آنالیز شیمیایی پوکه معدنی

 

آنالیز شیمیایی پوکه

آنالیز شیمیایی پوکه

در آنالیز شیمیایی پوکه معدنی به وجود انواع عناصر شیمیایی در سنگ پوکه پی می بریم که هر کدام ویژگی خاصی به پوکه معدنی می دهند. در این قسمت به ذکر آن ها می پردازیم.

  • ابتدا باید بدانیم پوکه معدنی از نظر شیمیایی خنثی و و غیر قابل حل و دارای ph صفر می باشد و فاقد خاصیت مغناطیسی می باشد.
  • بعد از انجام آنالیز شیمیایی پوکه وجود عناصر سیلیس ، آلومینیوم و آهن در سنگ پوکه و همچنین عدم وجود کلسیم اکسید که در اغلب سنگ های معدنی وجود دارد باعث مقاومت بالای این سنگ نسبت به سبکدانه های دیگر و همچنین بالا رفتن استحکام بتن و مصالح ساختمانی ساخته شده از این سنگ می باشد.
  • در آنالیز شیمیایی پوکه نتایجی به دست می آید که حاکی از چگالی بسیار پایین پوکه معدنی می باشد.
  • ترکیب شیمیایی پوکه معدنی حاوی مخلوطی از سیلیکات های نامنظم اکسید آلومینیوم و همچنین لایه هایی از اکسید فلزات دیگر می باشد.

پوکه معدنی ارشیا با بهره گیری از مجهزترین آزمایشگاه ها و نیروهای متخصص  در این زمینه همیشه سبک ترین و باکیفیت ترین پوکه را تولید کرده است. در آنالیز شیمیایی پوکه به مواردی که در جدول زیر بیان شده اند دست یافته ایم.

 

60.8% Sio2 silica
17.0% AL2O3 alumina
3.40% Fe2O3 Ferric Oxide
3.50% CaO Lime
2.50% MgO Magnesia
0.49% TiO2 Titanium Deoxide
0.47% P2O5 Phosphorus Pentoxide
0.04% MnO Monoxides
3.90% Na2O Sodium Oxide
2.31% K2O Potassium Oxide
5.62% L.O.I Loss On Ignition

 

 

چگونگی آنالیز شیمیایی پوکه 

چگونگی آنالیز شیمیایی پوکه 

چگونگی آنالیز شیمیایی پوکه

 

پوکه معدنی که سنگی آتشفشانی است و دارای وزن کم و سبک است که دارای مزایا و ویژگی های مفیدی است که باعث مشهور شدن آن و کاربرد پوکه معدنی از جمله در مصارف ساختمانی ، راهسازی ، سدسازی و … شده است. برای آنالیز شیمیایی پوکه  ابتدا این سنگ معدنی را از معادن استخراج کرده و سپس آن را برای تست های متفاوت کیفیت و ترکیب عناصر سازنده آن به آزمایشگاه های آنالیز شیمیایی پوکه منتقل می کنند. به دلیل این که پوکه معدنی خنثی و قابل حل نیست در این مرحله خاصیت چگالی پوکه را در آزمایشگاه  پایین می آورند تا خاصیت چسبندگی پیدا کند و تحت آنالیز شیمیایی قرار می دهند. سپس موادی که درون سبکدانه پوکه قرار دارد شناسایی می شوند و کیفیت آن نیز مشخص می شود.

 

آنالیز کنترل کیفیت پوکه 

 

آنالیز شیمیایی پوکه معدنی

آنالیز شیمیایی پوکه

 

آزمایشات کنترل کیفیت پوکه معدنی ارشیا در زمینه های مختلف به شرح زیر می باشد :

آزمایش کنترل کیفیت مواد خام پوکه معدنی : در این تست میزان آهک موجود در پوکه سنجیده می شود که معمولا میزان آهک پوکه معدنی صفر می باشد.

آزمایش کنترل کیفیت خاک رس :  در این آزمایش میزان انبساط پذیری خاک رس و میزان آهک سنجی و میزان اختلاط خاک رس با سایر افزودنی ها انجام می گیرد. کنترل کیفیت خاک رس برای تولید پوکه صنعتی لیکا انجام می پذیرد.

آزمایشگاه کنترل کیفیت انواع دانه بندی پوکه : این مجموعه آزمایش تست هایی بر روی انواع دانه های پوکه تولید شده از سنگ پوکه به جهت به دست آوردن تعیین چگالی حجمی ، نوع دانه بندی ، میزان جذب آب ، تعیین وزن مخصوص پوکه در هر متر مکعب ، مقاومت فشاری و … می باشد.

 

دلایل اهمیت آنالیز شیمیایی پوکه

دلایل اهمیت آنالیز شیمیایی پوکه

دلایل اهمیت آنالیز شیمیایی پوکه

به وسیله آنالیز شیمیایی پوکه و پی بردن به ساختار شیمیایی آن می توان به مواردی که باعث بالا رفتن مقاومت و استحکام پوکه می شوند پی برد. این عناصر شیمیایی که باعث بالا رفتن استحکام سنگ پوکه شده اند شامل آلومینیوم ، مس ، آهن ، روی ، سیلیس و … می باشد.

با مطالعه آنالیز شیمیایی پوکه ارشیا می توانید به باکیفیت بودن پوکه های ما پی ببرید. بنابراین می توانید به ما اعتماد کنید و برای ثبت سفارش خود اقدام کنید و با ما تماس حاصل فرمایید.

‫5/5 (بررسی 1)