پوکه معدنی سنگی آتشفشانی است که پس از سرد شدن ماگما تشکیل می شود، وزن پوکه معدنی غالبا کم است، به صورتی که سنگ پوکه بر روی آب شناور می ماند، با این حال هر چه اندازه پوکه معدنی بزرگتر باشد وزن آن کمتر می شود. امروزه به علت وزن کم پوکه از آن در کار های ساختمان سازی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به سوال وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟ پاسخ دهیم.

 

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

مروری بر دانستنی های پوکه معدنی

 

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

 

 

پوکه سنگی آتشفشانی است که پس از فوران آتشفشان تشکیل می شود، ویژگی های پوکه باعث شده تا از آن در صنایع مختلف استفاده بشود پوکه به دو نوع پوکه معدنی و پوکه صنعتی تقسیم می شود، پوکه معدنی که حاصل فوران آتشفشان است. وزن پوکه معدنی کم است و امروزه جایگزین مناسبی برای شن و ماسه و دیگر مواد ساختمان سازی است .از جمله کاربردهای پوکه معدنی می توان به کاربرد آن در  کشاورزی، پزشکی، تصفیه آب و … اشاره کرد. رنگ پوکه معمولا سفید، خاکستری یا سفید مایل به زرد است، پوکه وزن خیلی کمی دارد اما استحکام و مقاومت آن در برابر سختی زیاد است. پوکه در درجه حرارت بالایی تشکیل می شود همین سبب شده تا پوکه خاصیت ضد حریق داشته باشد. پوکه معدنی در سایز های متفاوتی موجود است برای همین از آن در کار های مختلف استفاده می شود. پوکه صنعتی مانند پوکه معدنی از فوران آتشفشان ها تشکیل نمی شود و حاصل یک فرایند شیمیایی است اما با این حال از آنها نیز استفاده های زیادی می شود .پوکه های صنعتی نیز مانند پوکه های معدنی وزن کمی دارند همچنین پوکه های صنعتی عایق صدا هستند به صورتی که اگر در ساخت ساختمانی به کار بروند صدا اصلا از خانه خارج نمی شود از پوکه صنعتی برای ترکیب با سایر مصالح و در کار ساختمان سازی استفاده می شود، پوکه صنعتی هرگز فاسد نمی شود و عمر طولانی مدتی دارد پوکه صنعتی توسط کوره ها تشکیل می شود برای همین نسبت به آتش مقاوم است و خاصیت ضد حریق دارد.

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

 

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

واحد اندازه گیری پوکه متر مکعب است البته همه پوکه ها مانند هم نیستند همین سبب شده تا هر کدام وزن مختص به خودشان را داشته باشند، وزن انواع پوکه عبارت است از :

وزن مخصوص پوکه بادامی

از پوکه بادامی برای کار های ساختمانی استفاده می شود مثل کار شیب بندی وزن پوکه بادمی 500 الی 600 متر مکعب است.

وزن مخصوص پوکه فندقی

بیشتر استفاده از پوکه معدنی در کار های ساختمانی است برای همین از پوکه فندقی نیز در کار های ساختمانی استفاده می شود مثل شیب بندی یا کف سازی وزن پوکه فندقی 500 الی 600 متر مکعب است.

وزن مخصوص پوکه ماسه ای: از پوکه ماسه ای بیشتر ساخت بلوک های ساختمانی استفاده می شود وزن پوکه ماسه ای 850 الی 1000 است.

وزن پوکه نخودی

از پوکه نخودی نیز مانند پوکه ماسه ای برای ساخت بلوک پوکه ایی استفاده می کنیم وزن پوکه نخودی 600 الی 700 است.

وزن پوکه کله مورچه ای: از پوکه کله نخودی بیشتر در ساخت بلوک سبک استفاده می شود وزن پوکه کله مورچه ای 650 الی 750 است.

 

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن پوکه مخلوط

از پوکه مخلوط برای پر کردن هوای درون تونل ها استفاده می شود وزن آن 600 الی 700 در هر متر مکعب است.

وزن پوکه سنگ پوکه: از سنگ پوکه برای ساخت آبنما و دیگر موارد مشابه استفاده می شود و وزن آن 600 الی 700 در هر متر مکعب است.

وزن مخصوص پوکه سیاه

از پوکه سیاه برای دیوارچینی، شیب بندی پشت بام، ساختمان سازی، دیواره تونل و کشاورزی و.. دیگر کار ها مورد استفاده قرار می گیرد رنگ پوکه سیاه تیره است، پوکه سیاه به صورت فله ای به فروش می رسد.

 

پوکه عدسی

پوکه عدسی  نیز نوع دیگری از پوکه هااست که برای ساخت بلوک و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد وزن پوکه عدسی 600 کیلو گرم برای هر متر مکعب است.

پوکه سیاه 

این پوکه را نیز در آسفالت کردن کف خیابان به کار می برند. رنگ پوکه سیاه تیره است پوکه سیاه را به صورت فله ای می فروشند.

شما مشتریان عزیز جهت اطلاع از قیمت پوکه معدنی می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کرده و یا از طریق شماره های تماس موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

‫4/5 (بررسی 2)