بلوک اسکوریا چیست ؟ بلوک اسکوریا نیز مانند پوکه معدنی از گدازه های آتشفشانی تشکیل می شود، اما نسبت به پوکه معدنی تفاوت هایی دارد. بلوک اسکوریا تحمل وزن های بالا را ندارد در نتیجه از استحکام پوکه معدنی برخورد دار نیست، علت تشکیل  اسکوریا مواد آتشفشانی هستند که وارد دریاها یا رودخانه ها می شوند  وپس از سرد شدن گاز موجود درون مواد خارج می شود و همین سبب شده تا اسکوریا متخلخل باشد.

 

بلوک اسکوریا چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بلوک اسکوریا چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 

اسکوریا چیست؟

 

اسکوریا

اسکوریا

 

همانطور که در مقاله اسکوریا توضیح دادیم، ریشه لغت اسکوریا یک کلمه یونانی به معنای زنگ است،از شباهت های اسکوریا و پوکه معدنی می توان به اسفنجی بودن جنس آنها اشاره کرد، رنگ بلوک اسکوریا بیشتر بین سیاه،خاکستری، قهوه ای و قرمز است. بلوک اسکوریا از لحاظ  قابلیت با پوکه معدنی تفاوت های بسیاری دارد. وزن اسکوریا نسبت به پوکه معدنی سنگین تر است و تحمل وزن های بالا را ندارد، املاح موجود درون اسکویا نیز با پوکه معدنی فرق دارد .

بلوک اسکوریا چیست؟

 

بلوک

کاربردهای اسکوریا

 

بلوک اسکوریا یک سنگ معدنی است که بیشتر کاربرد آن در کار های ساختمان سازی است. در اصل از این بلوک برای دیوار چینی استفاده می شود، زیرا اسکوریا تحمل وزن های بالا را ندارد، وزن بلوک اسکوریا بسیار کم است و از ویژگی های مهم اسکوریا می توان به خاصیت ضد پوسیدگی آن اشاره کرد، اسکوریا در برابر حرارت و گرما مقاومت می کند و این یک امتیاز مهم آن است، بلوک اسکوریا در سایز و اندازه های متفاوت تولید می شود و همین سبب شده تا در کار های متفاوت از آن استفاده شود.

مراحل ساخت بلوک

بلوک اسکوریا

بلوک اسکوریا

 

با مطالعه مطالب فوق دریافتیم که اسکوریا به صورت طبیعی تشکیل می شود و انسان ها در تشکیل شدن آن دخالتی ندارند اما بلوک های اسکوریا به دست انسان ساخته می شود.در ابتدای کار باید محلی که در آن اسکوریا تشکیل می شود را پیدا کرد.

  1. برای ساخت بلوک، کیفیت اسکوریا بسیارمهم است برای همین اسکوریا را مورد آزمایش قرار می دهند و پس از اینکه مطمئن شدند جنس اسکوریا با کیفیت است مراحل ساخت بلوک آغاز می گردد.
  2. پس از استخراج اسکوریا و انتقال آن به کارخانه، اسکوریا و سایر مصالح از جمله سیمان و آب را با یکدیگر ترکیب کرده.
  3. مخلوط به دست آمده را با دستگاه میکس کرده تا به صورت یکدست و کاملا یکنواخت شود، سپس آن را در قالب ها بلوک اسکوریا ریخته.
  4. در این مرحله قالب ها را جهت تکمیل کار به کوره ها منتقل می کنند.
  5. در نهایت اسکوریا در سایز و اندازهای متفاوت تولید می شود و به دست مشتریان می رسد.

کاربردهای بلوک

 

بلوک اسکوریا

بلوک اسکوریا

  1. از آن برای زهکشی (خارج کردن آب درون زمین)، سنگ فرش، موزاییک، ساختن دیوارها استفاده می شود.
  2. در ساخت بلوک های سبک و تهیه بتن نیز از اسکوریا استفاده می شود.
  3. املاح موجود درون این سنگ معدنی باعث روطوبت خاک می شود به همین دلیل کشاورزان از اسکوریا استفاده می کنند.
  4. حتی در صنعت پزشکی نیز از این سنگ معدنی استفاده می شود(برای جداسازی پوست های مرده، لایه برداری).
  5. در زمستان ها برای اصطکاک جاده ها ازاسکوریا استفاده می شود زیرا اسکوریا سبب جلوگیری از لغزش خودرو ها بر روی جاده می شود.
  6. از اسکوریا برای زیباسازی نمای ساختمان و حتی داخل ساختمان نیز استفاده می شود.
  7. در ساخت بلوک پوکه ایی سبک نیز از اسکوریا استفاده می شود زیرا وزن کمی دارد.
  8. اسکوریا نسبت به گرما و حرارت مقاومت زیادی دارد برای همین به عنوان عایق حرارتی از آن استفاده می شود.
  9. با وجود وزن کم اما اسکوریا در برابر زلزله مقاوم است و در کارهای ساختمانی از آن استفاده می شود.
  10. اسکوریا قیمت مناسبی دارد و همین سبب می شود که خریدار هزینه بالایی را نپردازد .

قیمت بلوک اسکوریا

اسکوریا چیست

اسکوریا چیست

قیمت اسکوریا با توجه به ویژگی های فیزیکی اش تعیین می شود، مثل رنگ، وزن، درجه سختی، میزان مقاومت و سایر ویژگی های این سنگ معدنی، در هنگام خرید اسکوریا خریدار باید به تمام این ویژگی ها توجه داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اسکوریا و خریداری این سنگ معدنی به پوکه معدنی ارشیا مراجعه کرده و یا با شماره های ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل فرمایید.

‫5/5 (بررسی 1)