در این مقاله به کاربرد پوکه معدنی در تونل و مترو می پردازیم، از آنجایی که عملیات عمرانی ساخت تونل و مترو سازی بسیار حساس و دقیق می باشد بنابراین باید از مصالح مقاوم و با استحکام بالا استفاده کرد به همین منظور از پوکه معدنی در ساخت آنها استفاده می کنند. ما در این مقاله به کاربرد پوکه معدنی در مترو و تونل می پردازیم .

 

"کاربردپوکه

 

کاربرد پوکه معدنی در تونل ومترو

 

مترو

کاربرد پوکه معدنی در مترو

 

می دانیم  که پوکه معدنی وزن کمی دارد همین دلیل سبب شده تا از پوکه معدنی در حرفه های مختلف استفاده شود، پوکه معدنی عایق صدا است پس کاربرد زیادی در ساخت تونل و مترو دارد  همچنین پوکه معدنی از رطوبت جلوگیری می کند در سازه هایی مثل تونل و مترو نمی توان از مصالح سنگین که وزن بالایی دارند استفاده کرد بنابراین همین امر سبب شده است که نظر متخصصان این حرفه  به پوکه معدنی که دارای وزن کمی است جلب شود .

 

طریقه زهکشی تونل ها با پوکه معدنی

 

کاربرد پوکه

کاربرد پوکه

 

به عملیات خارج سازی آب درون زمین زهکشی گویند. برای پروژه هایی مثل ساخت تونل و مترو که درون زمین قرار دارند خارج کردن آب و از بین بردن رطوبت بسیار اهمیت دارد برای همین از پوکه معدنی  که قابلیت جذب بالایی دارد استفاده می شود، همچنین برای ساخت تونل و مترو باید از مصالح سبک استفاده شود چون امکان فرو نشینی سازه وجود دارد ولی کاربرد های پوکه در ساخت و ساز گسترده تر از این ها است.

کدام پوکه معدنی مناسب راه سازی است؟

 

پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی

ما می دانیم که پوکه معدنی تنوع بسیاری دارد ولی هر کدام از این پوکه ها مختص به حرفه خاصی هستند ،برای زهکشی تونل ها ومتروها از پوکه معدنی بادامی استفاده می کنیم سایز این پوکه بین 18 تا 26 میلیمتر است واینکه وزن این پوکه نسبت به شن و ماسه بسیار کم تر است و حمل و نقل آن در تونل و مترو راحت تر است.

مزایا استفاده از پوکه معدنی در تونل و مترو

ویژگی های پوکه نسبت به سایر مصالح ساختمانی بیشتر است و کاربرد های بیشتری دارد ، اگر برای ساخت تونل و مترو از شن و ماسه یا سایر مصالح استفاده شود وزن فضای محیط حدود 4 برابر بیشتر از پوکه معدنی است و علاوه بر اینها  قیمت پوکه معدنی برای خریدار به صرفه تر از خرید شن وماسه است  و اینکه پوکه معنی بر خلاف وزن کمی که دارد دارای استحکام بالایی است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به قیمت انواع پوکه معدنی می توانین با پوکه معدنی ارشیا در ارتباط باشید.

 

 

 

‫5/5 (بررسی 1)