پوکه معدنی سنگی آتشفشانی با درصد تخلخل بالا است. پوکه معدنی وزن کم و استحکام و مقاومت بالایی دارد. امروزه از پوکه معدنی در کار ساختمان سازی استفاده می شود .برای کف سازی ساختمان ها از پوکه معدنی، فوم بتن، شن، سیمان و… استفاده می شود، که در بین آنها کاربرد پوکه معدنی به دلیل ویژگی های خاص آن از سایر مصالح بیشتر است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه کف سازی با پوکه معدنی را آموزش دهیم.

کف سازی با پوکه معدنی

کف سازی با پوکه معدنی

کف سازی چیست؟

کف سازی با پوکه معدنی

کف سازی با پوکه معدنی

 یکی از بخش های مهم ساختمان سازی کف سازی است. دلایل این همیت نیز واضح است از آنجایی که بسیاری از اتصالات لوله های آب و سایر موارد از کف ساختمان عبور می کند بنابراین کار کف سازی ساختمان بسیار کار حساس و دقیقی است. کف سازی به سه مرحله تقسیم می شود .بخش اول کف سازی، زیر سازی است که بسیار مهم است زیر سازی به این دلیل اهمیت دارد که از گود شدن زمین جلوگیری می کند و از تاسیسات زیرین یعنی لوله های فاضلاب محافظت می کند. پس از اینکه زیر سازی را انجام دادید باید روی آن را با مصالح ساختمانی پر کنید تا زمانی که روی آن راه می روید آسیبی به زیر سازی وارد نکنید. در مرحله دوم باید به اینکه سطوح صاف باشد توجه کنید و گودی وجود نداشته باشد در این مرحله عایق کاری نیز انجام می دهید تا اگر زمانی آب سرازیر شد به زیر سازه آسیبی وارد نشود. بخش سوم و آخر روسازی است در این مرحله باید روی سطحی که ساخته اید را سنگ فرش کنید تا آسیبی به زیر سازه ها وارد نشود و رفت و آمد راحت باشد. در زمانی که می خواهید سنگ فرش کنید باید به نوع و جنس سنگ یا موزاییکی که استفاده می کنید توجه کنید و از سنگی استفاده کنید که مدت طولانی سالم بماند و به راحتی از بین نرود.

کف سازی با پوکه معدنی چگونه است؟

کف سازی با پوکه

کف سازی با پوکه

پوکه معدنی سنگی آتشفشانی است که ویژگی های زیادی دارد و امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد در صنعت های مختلف قرار گرفته است. در کار ساختمان سازی از پوکه معدنی استفاده گسترده ای می شود که یکی از آنها کف سازی یا پوکه ریزی است .در کار کف سازی به دلیل مقاومت و استحکام بالا از پوکه معدنی استفاده می شود البته در این کار از فوم بتن یا سیمان نیز استفاده می شود، اما از آنجایی که پوکه سالیان طولانی بدون گزند و آسیب باقی می ماند مقاومت بیشتری دارد. زمانی که می خواهیم با استفاده از پوکه معدنی کف سازی کنیم دو روش را می توانیم انجام دهیم، در روش اول ابتدا لازم است کف ساختمان را شیب بندی کنیم و پس از اتمام شیب بندی پوکه معدنی را در تمام سطح ساختمان پخش کنیم پس از اینکه پوکه را پخش کردیم برای اینکه پوکه کمی متراکم شود باید پوکه ها را بکوبید و بعد با مصالح ساختمانی چون سیمان و شن روی پوکه را بپوشانید تا سطح بالایی کاملا صاف و هموار بشود. روش دوم کف سازی با پوکه به این صورت است که دانه های پوکه معدنی با سایز های متفاوت را با مصالح ساختمانی یعنی شن و سیمان مخلوط می کنید و پس از مخلوط کردن به آن آب را اضافه می کنید و مواد را با هم ترکیب می کنید تا ملات به دست بیاید و بعد آن را روی سطح زمین پخش می کنیم تا سطح زمین کاملا صاف و هموار باشد.

نکات طلایی انجام کار

کف سازی

کف سازی با پوکه

 زمانی که می خواهید از پوکه معدنی در کار کف سازی استفاده کنید باید نکاتی را رعایت کنید، یکی از نکاتی که باید رعایت کنید این است که زمانی که می خواهید پوکه معدنی استفاده کنید به اندازه پوکه معدنی توجه کنید تا هم از پوکه های ریز استفاده کنید هم درشت تا زمانی که پوکه ها در کنار هم قرار گرفتند فضای خالی  ایجاد نشود و از نشست ساختمان نیز جلوگیری کنید.

( پوکه معدنی در سایز های متفاوت تولید و وارد بازار می شود)

در هنگام کار به مصالح ساختمان توجه زیادی کنید و مطمئن بشوید که مصالح با یکدیگر ترکیب شده اند بعد استفاده کنید در غیر این صورت اگر از مصالح استفاده کنید چون استحکام مورد نیاز را ندارند سبب ترک خوردگی و آسیب به کف سازی می شوند.

یکی از مراحل مهم در کف سازی با پوکه  کروم بندی است که باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد. کروم بندی سبب می شود که فضای خالی بین مصالح قرار نگیرد و سبب تعیین ضخامت و نازکی کف سازی می شود.

شما مشتریان گرامی جهت اطلاع از قیمت پوکه معدنی برای انجام عملیات کف سازی می توانید مقاله مربوط به قیمت را مطالعه کرده و یا از طریق شماره های تماس موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

سفارش پوکه معدنی

‫5/5 (بررسی 1)