سنگ پا چیست ؟ همه ما بار ها این سنگ را در انواع رنگ ها و طرح ها دیده ایم اما شاید کمتر در مورد چگونگی تشکیل آن، خواص و کاربرد های آن می دانیم. ما در این مقاله در مورد سنگ پا و پوکه معدنی  و ارتباطی که با یکدیگر دارند می پردازیم.

 

سنگ پا چیست

سنگ پا چیست

 

سنگ پا چیست

 

سنگ پا چیست

سنگ پا چیست

 

سنگ پا یک سنگ آتشفشانی است در حقیقت سنگ پا همان صخره ها یا سنگ های درون آتشفشان است که از دهانه آتشفشان به بیرون پرتاب می شوند ، درون این سنگ ها گازهایی وجود دارد که با خروج این گازها سنگ، شکل ویژه ایی به خود می گیرد که به اصطلاح به آن متخلخل می گویند و به معنی وجود حباب در بافت این سنگ است و سبب می شود  سنگ پا شکلی اسفنجی به خود  بگیرد.

 

تاریخچه استفاده از سنگ پا

 

سنگ پا چیست

سنگ پا چیست

 

استفاده از سنگ پا پیشینه ایی تارخی دارد. اولین بار این رومی ها بودند که از سنگ پا استفاده کردند و بر آن نام  pumice را نهادند.البته در گذشته استفاده از سنگ پا به شکل امروزی مرسوم نبوده است و از آن بیشتر برای جرم زدایی وسایل استفاده می شده وبه تدریج از آن در صنعت به کار گرفته شد و رفته رفته با گذشت زمان و آشنایی با خواص و کاربرد های دیگر این سنگ ، از آن در صنعت مد و زیبایی بکار گرفته شد.ما ایرانیان نیز از دیرباز از سنگ پا به عنوان یک وسیله بهداشتی جهت استحمام استفاده می نمودیم.در آن زمان مردم فقط به کاربرد سنگ پا جهت شستشوی پا پی برده بودند اما نمی دانستند که سنگ پا کشیدن علاوه بر تمییز نمودن کف پا و از بین بردن لایه های مرده و ترک های کف پا سبب آرامش سیستم عصبی و درمان بسیاری از بیماری ها نیز می شود.

امروزه از سنگ پا برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می شود.

 

آیا سنگ پا، پوکه معدنی است؟

 

سنگ پا چیست

سنگ پا چیست

 

پوکه معدنی یک سنگ متخلخل و بسیار سبک و مقاوم است،نحوه تشکیل شدن پوکه معدنی به این گونه است که زمانی که گدازه های آتشفشانی و مواد مذاب بر سطح زمین روان می شوند گاز درون آنها خارج شده و این سنگ معدنی به وجود آمده،باتوجه به نحوه تشکیل سنگ پا و شباهت هر دو آنها می توان گفت که سنگ پا یکی از انواع پوکه معدنی است.

 

انواع سنگ پا

 

سنگ پا و پوکه معدنی

سنگ پا و پوکه معدنی

 

سنگ پا نیز مانند پوکه معدنی خود به دو نوع معدنی و صنعتی تقسیم می شود.

نوع معدنی آن همان سنگ معدنی حاصل از فعالیت آتشفشان ها است و نوع صنعتی آن را در صنعت و از جنس پلاستیک می سازند این نوع نیز مانند نوع معدنی خود قابلیت سایندگی دارد.

 

کاربردها

 

سنگ پا و پوکه معدنی

سنگ پا و پوکه معدنی

 

سنگ پا را بیشتر برای مصارف بهداشتی استفاده می کنند اما کاربردهای دیگری نیز دارد.

  • از سنگ پا بیشتر برای لایه برداری پوست و از بین برنده سلول های مرده ،نرم کننده و روشن کننده پوست استفاده می شود.
  • از بین برنده موهای زائد بدن، شاید کمی عجیب باشد اما حقیقت دارد! سنگ پا به مرور تار موهای زائد را نازک می کند تا حدی که دیگر رشد نکنند.
  • رفع ترک های پوستی به خصوص ترک های کف پا
  • مناسب برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست
  • تنظیم کننده گردش خون با حرکت در کف پا
  • کاهنده قند خود در افراد دیابتی
  • از بین برنده ی میخچه و پینه
  • سبب از بین رفتن درد و کوفتگی بدن و همچنین سردرد
  • تمییز کننده سطوح
  • ساینده پارچه و لباس

 

موارد نگهداری

سنگ پا و پوکه معدنی

سنگ پا و پوکه معدنی

*توجه داشته باشید که با توجه به فواید بسیار زیاد سنگ پا اگر در نگهداری و استفاده از آن اصول و نکاتی را رعات نکنیم چه بسا به جای فواید مضر نیز باشد.

*توجه داشته باشید که سنگ پا یا همان پامیس را به دقت شسته و در محلی تمییز و خشک نگهداری کنید.

*اگر سنگ پا به طور مداوم در محیط های مرطوب و خیس قرار بگیر سبب جذب باکتری و ایجاد قارچ بر پوست می شود.

*توجه داشته باشین پامیس را به آرامی بر روی پوست خود حرکت دهید که مانع از خراش پوست و زخم شدن آن شود.

 

تولید کننده سنگ پا

 

بر باور ما مردم ایران تولید کننده اصلی سنگ پا در کشورمان شهر قزوین است،اما جالب است بدانید که این باور اشتباه است و بزرگترین قطب تولید کننده سنگ پا در کشور کردستان است علاوه بر آن نیز در شهر قروه نیز معادن بسیاری وجود دارد.

اگر شما قصد خرید با کیفیت ترین پوکه معدنی در کشور را دارید جهت مشاوره، کسب اطلاع از قیمت پوکه معدنی و یا خرید می توانین به دفتر پوکه ارشیا مراجعه کرده و یا برای سهولت کار با شماره های ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل فرمایید.

‫4/5 (بررسی 13)