پوکه معدنی با خواص منحصر به فرد و خاصی که دارد تنها در ساخت و ساز منازل و صنعت کاربرد ندارد بلکه از آن نیز می توان در جهت تزیین و طراحی دکور استفاده کرد یکی از کاربردهای پوکه  ساخت سنگ آبنما است.ازسنگ های آبنما برای ساخت محیط زیبا در منازل،پارک ها،مناطق گردشگری،هتل ها و… استفاده می شود.ما در این مقاله به استفاده پوکه معدنی در ساخت سنگ آبنما پرداخته ایم.

 

 پوکه معدنی در ساخت سنگ آبنما

پوکه معدنی در ساخت سنگ آبنما

 

سنگ آبنما

 

سنگ آبنما

پوکه معدنی در ساخت سنگ آبنما

 

پوکه معدنی به علت وزن بسیار کمی که دارد برای اجرای طرح های تزیینی در ساختمان بسیار مناسب است از طرفی به علت مقاومت بالا و درجه سختی که دارد مناسب محوطه ها و فضاهای باز است ودر برابر شرایط آب و هوایی گرم سرد از خود مقاومت نشان می دهد.به دلیل وجود تخلخل و همچنین رنگ های متنوع پوکه معدنی برای ساخت آبنما بسیار مناسب است.سنگ آبنما را بیشتر با لاشه پوکه معدنی قروه که در اندازه 20 تا 100 سانتی متر موجود است می سازند.

 

ویژگی های پوکه برای ساخت آبنما

 

سنگ آبنما

پوکه معدنی در ساخت آبنما

 

علاوه بر پوکه معدنی می توان از انواع سنگ های طبیعی و یا منصوعی دیگر برای ساخت آبنما استفاده کرد اما پوکه معدنی ویژگی هایی دارد که استفاده از آن را در ساخت آبنما رایج تر کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • به علت وجود املاح معدنی متفاوت رنگ های سنگ های پوکه معدنی نیز متفاوت شده و بسیار متنوع اند از این رو می توان رنگ های مختلف پوکه معدنی را با یکدیگر تلفیق کرده و یک آبنمای جذاب ساخته.
  • پوکه معدنی در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است از این رو می توان از آن در ساخت آبنمایی که زمان طولانی بدون هیچ آسیبی سالم می ماند استفاده کرد.
  • پوکه معدنی بسیار سبک است بنابراین آبنمای ساخته شده با آن نسبت با آبنماهایی که از سایر سنگ ها ساخته شده وزن کمتری دارد.
  • پوکه معدنی نسبت به سایر سنگ های تزیینی دیگر ارزان تر است.
  • از آنجایی که پوکه معدنی عایق حرارت وصوت است ،آبنمای ساخته شده با آن نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم تر است و سروصدای کمتری را نیز به محیط می دهد.
  • پوکه معدنی مانع ایجاد باکتری می شود از این رو آب درون آبنما بو نمی گیرد.

 

انواع آبنما

 

انواع آبنما

کاربرد پوکه معدنی

 

براساس محلی که می خواهیم آبنما بسازیم،جنس و طرح آبنما متفاوت می شود.آبنما انواع مختلفی دارد از جمله:

  1. آبنمای باغ
  2. آبنمای خانگی
  3. آبنمای مدرن
  4. آبنمای شیشه ایی
  5. آبنمای دیواری
  6. آبنمای لابی
  7. آبنمای صخره ایی یا سنگی این نوع آبنما همان آبنمای ساخته شده با پوکه معدنی است.

 

قیمت سنگ آبنما

 

ساخت آبنما

کاربرد پوکه معدنی

 

اگر قصد تهیه پوکه برای ساخت آبنما را دارید باید بدانید که عواملی چون اندازه و وزن بر قیمت آن تاثیر گذار است. همانطور که اشاره کردیم پوکه معدنی برای ساخت  آبنما اندازه ایی بین 20 تا100 سانتی متر و وزنی بین 300 تا500  کیلوگرم دارد.علاوه بر  این موارد درجه سختی،نوع پوکه معدنی ،میزان مقاومت آن و کیفیتش بر قیمت پوکه تاثیر گذار است.البته توجه به این نکته الزامی است که قیمت پوکه معدنی نسبت به آجرنماها و یا سنگ های زینتی بسیار ارزانتر است.ما به شما پیشنهاد می کنیم می توانین از چندین نوع پوکه معدنی برای ساخت سنگ آبنما استفاده کنید به این طریق هم آبنمای جذاب تری خواهید داشت و هم قیمت خرید پوکه برای شما مناسب تر خواهد بود.

جهت خرید، کسب اطلاع از قیمت پوکه معدنی و یا مشاوره می توانین با پوکه معدنی ارشیا در ارتباط باشید.

‫1/5 (بررسی 1)