مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی چیست؟ پوکه معدنی جز مصالح ای است که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد مزایا پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی بیشتر است، معمولا افرادی که ساختمان سازی می کنند به دنبال مصالح ای هستند که کیفیت بالایی داشته باشند و در بین مصالح ساختمانی یعنی شن، ماسه و سیمان، پوکه معدنی بهترین کیفیت برخورد دار است.

 

مزیت های پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح

مروری بر پوکه معدنی

 

 

مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح

پوکه معدنی

 

پوکه معدنی سنگی آتشفشانی است که در زمان فوران آتشفشان ها تشکیل می شود. از جمله ویژگی بارز پوکه  وجود تخلخل های زیاد بر روی سطح آن است که بخاطر خروج گاز موجود درون سنگ به وجود می آیند. امروزه بخاطر ویژگی های فوق العاده پوکه معدنی یعنی وزن کم و استحکام و مقاومت بالا  از آن در صنعت های مختلف استفاده می شود پوکه معدنی در بین مصالح ساختمانی از بقیه مقاوم تر است و وزن آن نیز نسبت به بقیه کم تر است.

مزایا پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح

حال می خواهیم مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر را بررسی نماییم.

عایق حرارتی و ضد حریق

 یک مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی عایق بودن آن است.پوکه معدنی در درجه حرارت بالایی تشکیل می شود به همین علت معمولا در ساختمان سازی از پوکه معدنی استفاده می کنند زیرا پوکه معدنی هم به عنوان عایق عمل می کند و مبادله حرارتی بین محیط خارج از ساختمان و داخل ساختمان جلوگیری می کند و علاوه بر آن سبب صرفه جویی در هزینه های انرژی نیز می شود. همچنین در هنگام آتش سوزی مشتعل نمی شود و مانع نفوذ آتش به ساختمان می شود.

عایق صوتی

در ساختمان هایی که آپارتمانی هستند معمولا صدا به راحتی از درون خانه به خانه مجاور می رسد اما اگر در ساخت دیوار های ساختمان از پوکه معدنی استفاده شود دیگر صدایی خارج نمی شود که موجب مزاحمت برای همسایگان شود.

کاهش وزن ساختمان

وزن مخصوص پوکه معدنی بسیار کم است همین ویژگی سبب شده است افرادی که می خواهند ساختمان هایی بسازند که وزن خیلی کمی دارند معمولا در ساخت ساختمان از پوکه معدنی استفاده کنند.

ضد زلزله ساختن

 

مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح

ویژگی ضد زلزله بودن پوکه معدنی

 پوکه معدنی وزن کمی دارد اما با وجود وزن کم از استحکام و مقاوت بالای برخورد دار است، معمولا در منطقه هایی که حوادث طبیعی بیشتر است برای ساخت ساختمان ها از پوکه معدنی استفاده می شود چون هم استحکام بالایی دارد و هم اینکه اگر حادثه ای رخ دهد به راحتی قابل بازسازی است.یکی از مهم ترین مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح همین ویژگی ضد زلزله بودن پوکه معدنی است.

افزایش طول عمر ساختمان

 پوکه معدنی سنگی آتشفشانی است که عمر بالایی دارد پوکه به راحتی از بین نمی رود و در برابر فشار از خود مقاومت نشان می دهد ساختمان هایی که با پوکه معدنی ساخته می شوند معمولا عمر طولانی تری نسبت به ساختمان هایی که با مصالح دیگر ساخته می شوند دارند.

استحکام بالا و وزن کم

از آنجایی وزن مخصوص پوکه معدنی  خیلی کم است و بسیار سبک است بر روی آب شناور می ماند. اما با وجود وزن کم از استحکام و مقاومت بالایی برخورد دار است. پوکه در برابر فشار و ضربه های سنگین مقاوم است و به راحتی نمی شکند .

 

هزینه ها

 از دیگر مزیت پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.علاوه بر آن پوکه معدنی در همه جا موجود است و به راحتی می توانید آن را با قیمت مناسبی خریداری کنید، کاربردهای پوکه معدنی و قیمت مناسب آن امروزه آن را به یک کالای با ارزش تبدیل کرده است همین امر موجب شده که خریداران بر کیفیت مناسب پوکه توجه بسیاری داشته باشند.

 پوکه معدنی ارشیا امکان خرید اینترنتی پوکه معدنی را نیز جهت سهولت شما مشتریان گرامی فراهم کرده است.

‫0/5 (بررسی 0)