انواع پوکه ساختمانی، ازگذشته تاکنون در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده و رایج بوده است. امروزه نیز در جهت سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان ها و البته ضد زلزله ساختن ساختمان ها از انواع پوکه ساختمانی استفاده می شود و از آن ها در ساخت مصالح سبک استفاده می شود. در این مقاله ما به بررسی انواع پوکه ساختمانی پرداخته ایم.

 

انواع پوکه ساختمانی

شکل 1. انواع پوکه ساختمانی

 

انواع پوکه ساختمانی

برای ساختن و عمل آوری سنگ پامیس، تجمع های آتشفشانی جمع آوری ، خرد شده و به تصفیه خانه منتقل می شوند. سپس ، پوکه خرد شده به اندازه های مختلف ذرات از دانه های نیم اینچ تا سطوح فوق العاده ریزی مطابق با استانداردهای صنعتی تبدیل می شود. انرژی صرف شده در فرآیند تصفیه بسیار کم است. این باعث می شود سنگ پوکه، از لحاظ بودجه در ساخت و ساز، به صرفه و ترجیح داده شود.

انواع پوکه ساختمانی

انواع پوکه ساختمانی

  1. پوکه معدنی
  2. پوکه صنعتی

 

پوکه معدنی

 

پوکه معدنی برای ساختمان سازی

شکل 2. پوکه معدنی برای ساختمان سازی

 

پوکه معدنی با نام لاتین پومیس، برای اولین بار توسط یونانی ها استفاده شده است. این سنگ معدنی با ارزش بر اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید. پوکه معدنی به علت شرایط خاصی که هنگام تشکیل شدن دارد، ویژگی های منحصر به فردی را دارا است. از جمله ویژگی های آن می توان به وزن بسیار سبک آن در مقابل حجم بالایی که دارد و مقاومت در برابر حرارت و درجه سختی بالا اشاره کرد. حال می توانیم انواع پوکه معدنی را بررسی نماییم.

 

پوکه معدنی عدسی

 

پوکه معدنی برای سخت بلوک و دیوار و سقف و ...

شکل 3. پوکه معدنی برای سخت بلوک و دیوار و سقف و …

 

از پوکه معدنی در ساخت بلوک ،دیوار و سقف سبک استفاده می شود. این پوکه معدنی وزنی بین 500 تا 650 کیلوگرم و اندازه ایی بین 3 تا 12 میلیمتر دارد.

 

پوکه معدنی نخودی

 

پوکه نخودی در بین طبقات ساختمان

شکل 4. پوکه نخودی در بین طبقات ساختمان

 

این پوکه معدنی بسیار به پوکه عدسی شباهت دارد. ولی بسیار سبک تر از آن است و مقاومت بالاتری نیز دارد از این رو از پوکه نخودی در بین طبقات ساختمان ها استفاده می شود.

پوکه معدنی  بادامی

 

ویژگی وزن سبک و مقاومت بالای پوکه و کاربرد در ساختمان سازی

شکل 5. ویژگی وزن سبک و مقاومت بالای پوکه و کاربرد در ساختمان سازی

 

این پوکه نیز به دلیل داشتن وزن کم و مقاومت بالا در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد. ابعاد این پوکه بین 18 تا 26 میلیمتر و وزنی بین 500 تا 600 کیلوگرم است.

انواع دیگر پوکه معدنی

انواع پوکه ساختمانی

انواع پوکه ساختمانی

  • پوکه سیاه
  • پوکه ماسه ای
  • پوکه فندقی

 

پوکه صنعتی

 

استفاده از پوکه صنعتی به عنوان عایق در ساختمان

شکل 6. استفاده از پوکه صنعتی به عنوان عایق در ساختمان

 

همانگونه که از نامش پیداست پوکه صنعتی را در صنعت و با استفاده از خاک رس می سازند. ابتدا خاک رس را به صورت خمیر در آورده و سپس طی مراحلی به آن حرارت داده که در طی این فرآیند، پوکه ای قهوه ای رنگ، با درجه سختی بالا به وجود می آید. از ویژگی های پوکه صنعتی می توان به وزن کم آن، عایق صدا بودنش و مقاومت نسبتا خوبی که دارد اشاره کرد.

 

مزایای استفاده از انواع پوکه در ساختمان سازی 

همان گونه که پیش تر نیز گفتیم اصلی ترین کاربرد پوکه معدنی در ساختمان ها جهت سبک سازی و مقاوم سازی آنهاست. انواع پوکه معدنی با وزن های بسیار سبکی که دارند، مصالحی سبک با مقاومت بالا به وجود می آورند که وزن ساختمان را بسیار کاهش داده و از طرفی مقاومت ساختمان ها را افزایش داده،در مقابل با سبک سازی دیوارها ممکن است مسئله عایق بودن ساختمان به خطر بیفتد اما باید خاطر نشان شد که به دلیل اینکه انواع پوکه معدنی عایق حرارتی و برودتی و هم چنین صوتی هستند، ساختمان های ساخته شده با انواع پوکه معدنی کاملا عایق بوده.علاوه بر این ها پوکه های معدنی فاسد نشدنی هستند  و با مواد شیمیایی ترکیب نمی شوند از این رو ساختمان ها را در برابر آلودگی های هوایی و باران های اسیدی ایمن می کنند.

 

قیمت انواع پوکه 

از انواع پوکه معدنی در مواردی چون شیب بندی بام ساختمان ها، ساخت بلوک های سبک، پر کردن دیوار ها، ساخت مصالح،ساخت پیش سازه های سبک و … می توان استفاده کرد. به علت دامنه گسترده کاربردی فراوان انواع پوکه ساختمانی و هم چنین ویژگی هایی که دارند استفاده از پوکه های معدنی بسیار رایج شده است.

پوکه های معدنی بر اساس ویژگی هایی که دارند، قیمت گذاری می شوند.

 

 

نام محصول کاربرد قیمت درجه یک قیمت درجه دو قیمت درجه سه واحد اندازه گیری
پوکه معدنی عدسی تولید بلوک سبک 21000 20000 18000 یک متر مکعب650
پوکه معدنی بادامی شیب بندی سقف 14000 12000 10000 یک مترمکعب550
پوکه معدنی نخودی شیب بندی بین طبقات 17000 16000 14000 یک متر مکعب 550

 

برای مشاهده قیمت های بیشتر می توانید به صفحه قیمت پوکه معدنی مراجعه نمایید.

خرید پوکه معدنی ساختمانی

 

خرید پوکه معدنی ساختمانی از پوکه معدنی ارشیا

شکل 7. خرید پوکه معدنی ساختمانی از پوکه معدنی ارشیا

 

پوکه معدنی ارشیا با سال ها تجربه در زمینه فروش پوکه معدنی مفتخر است که عرضه کننده انواع پوکه معدنی ساختمانی و … را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در سراسر کشور است. اگر شما نیز قصد تهیه انواع پوکه را دارید می توانید با شماره های ۰۹۱۸۸۰۲۱۰۰۶ و  ۰۹۱۸۸۷۳۵۹۵۳ تماس حاصل فرمایید.

 

اگر سوالی در رابطه با این مقاله دارید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم. سپاس از همراهی شما تا انتهای مقاله ” انواع پوکه ساختمانی و مزایای استفاده از آن در ساختمان ” . ??

‫2/5 (بررسی 2)