کشور عزیزمان ایران برخلاف کشورهای دیگر دارای معادن گوناگونی است همچنین سنگ ها نیز تنوع بسیار بالا و دنیای زیبایی را به ارمغان آورده اند بدین شکل که فوران یک کوه آتشفشان قادر است چنین سنگ های پر کاربردی را برای بشر فراهم کنند، یکی ازمرغوب ترین پوکه معدنی درایران پوکه معدنی ارشیا است اگر علاقه مند به آشنایی با انواع پوکه معدنی و همچنین داشتن باغچه هایی با تزیین و طرح خاص هستید پوکه معدنی ارشیا  زیباترین طرح ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

تشریح پوکه معدنی

 

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

گدازه‌های آتشفشانی پس از رسیدن به سطح زمین سرد خواهند شد سپس به شکل دانه‌های ریز و درشت در خواهند آمد که اغلب آن ها سطحی متخلخل یا اسفنجی دارند، به این نوع سنگ ها پوکه معدنی گفته می شود همچنین مصارف آن ها بسیار گوناگون خواهد بود که درادامه بیشتر شمارا با آن آشنا خواهیم.

 

دیرینه پوکه معدنی

 

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

 

پوکه معدنی از سال های دور نظرجمع کثیری ازمردم را به خود جلب کرده است چرا که از 273 سال قبل ازمیلاد در روم باستان دربندرسازی ازآن استفاده شده است، همچنین در قرن ششم درساخت اولیه آلیسای صوفیای استانبول نیزازپوکه معدنی بهره مند شده اند بنابراین استفاده از پوکه معدنی در انواع صنایع  دیرینه است.

 

معروف ترین گونه پوکه معدنی در ایران

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

اگر به دنبال مرغوب ترین گونه پوکه معدنی درسرزمین عزیزتان ایران هستید باید بگوییم که پوکه معدنی ارشیا یکی از بهترین گونه های پوکه معدنی به شمارمی آید برای اطلاعات و بهره گیری بیشتر با ما در ارتباط باشین.

انواع پوکه

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

باتوجه به نحوه به وجود آمدن پوکه معدنی و اندازه های مختلفی که پوکه های معدنی دارند انواع متفاوتی دارند و در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.

  1. پوکه عدسی
  2. پوکه نخودی
  3. پوکه بادامی
  4. پوکه ماسه ای
  5. پوکه مخلوط
  6. پوکه قروه
  7. پوکه سفید

برای آشنایی بیشتر با هر یک از پوکه های معدنی می توانین مطالب موجود در انواع مختلف پوکه معدنی را مطالعه نمایید.

 

 

بهره گیری گوناگون از دانه های پوکه معدنی

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

دانه های پوکه معدنی هرکدام پس از سرد شدن به یک شکل درخواهند آمد بنابراین گونه های مختلفی از پوکه معدنی وجود دارد که ما می توانیم از آن ها در ساخت وسازهای مدرن نهایت استفاده را داشته باشیم در ادادمه شما عزیزان را با اقسام پوکه معدنی و کاربرد پوکه معدنی  آشنا خواهیم ساخت.

 

 

 پوکه معدنی در ساخت تالارها و هتل ها

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

در مطالب قبلی گفته شده که پوکه معدنی یک نوع عایق صداوحرارت در ساختمان ها خواهد بود بنابراین ابتدا به خاطرعایق صدا سپس به دلیل اینکه ساختمان ها را در فصل زمستان باید گرم نگه داشت بهترین گزینه در ساخت هتل وتالارها استفاده از پوکه معدنی است همچنین یک روش بهینه برای سبک سازی سقف ساختمان ها که دارای طبقات بسیاری هستند از این نوع استفاده خواهد شد.

 

پوکه معدنی دربلوک لیکا

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

به دلیل سبک وزن بودن دانه های طبیعی پوکه معدنی ازآن ها درساخت بلوک های لیکا استفاده خواهد شد که این امر باعث می شود به هنگام زلزله فشاربه سازه ساختمان کم تر وارد شود وبه نوعی ایمنی ساختمان بالا خواهد رفت ضمنا تلفات جانی کم تری را در مواقع ریزش ایجاد خواهد نمود همچنین بلوک لیکا به عنوان یک نوع عایق صدا و حرارت برای ساختمان به حساب آید اگربه دنبال امنیت سازه ساختمان خود هستید با مراجعه به پوکه معدنی قروه فلاح  می توانید ازاین امکانات بهره مند شوید.

 

معایب استفاده از بلوک پوکه ای

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

هنگام ساخت و ساز بلوک لیکا بسیار شکننده است و اگر ابزاری بر روی آن بیوفتد آن را تخریب خواهد نمود بنابراین دقت در کار و استفاده از این نوع بلوک باید بسیار بالا باشد.

 

پوکه معدنی پای گلدان

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

به طورکل هر زمان که برای بار اول این نوع گلدان ها مشاهده می شوند جنبه زیبایی ظاهری آن ها به چشم می آید درصورتی که پوکه معدنی موجود دراین نوع گلدان ها بهترین خاک را از نظر تغذیه برای گیاه فراهم خواهد کرد چرا که داشتن مواد معدنی در رشد گیاهان تاثییر بسزایی دارد.

 

پوکه معدنی در نساجی

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

امروزه علاوه بر صنعت کشاورزی و ساختمان سازی از پوکه معدنی در صنایع نساجی نیز استفاده می شود درواقع  جهت سنگشویی کردن پارچه ها از پوکه معدنی سفید استفاده خواهد شد که یکی از مزایای آن برای صنایع نساجی پایین آوردن هزینه ها برای سنگشویی کردن پارچه ها است.

 

پوکه معدنی سفید

 

پوکه معدنی سفید

پوکه معدنی سفید

 

باتوجه به سفید بودن این نوع پوکه معدنی از آن جهت زیبا سازی باغ ها استفاده می شود که وابسته  به علائق شخصی خودتان می توانید نقش های زیبایی را در باغچه هیتان خلق کنید کافی است از پوکه معدنی قروه فلاح بخواهید تا این نوع پوکه های معدنی سفید را دراختیار شما قرار دهند و یا حتی این نوع تزئینات را با بهترین کیفیت برای شما عزیزان به ارمغان بیاورند.

 

پوکه معدنی نخودی

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

از پوکه نخودی جهت کف سازی در ساختمان سازی برای کف سازی بین طبقات استفاده می شود همچنین برای تولید بتن سبک و  شیب بندی ساختمان ها نیز از پوکه نخودی استفاده بسیاری خواهد شد اگر به دنبال وزن کمتری از این نوع پوکه معدنی هستید لازم به ذکراست که هر مترمکعب پوکه معدنی نخودی در پوکه معدنی ارشیا تقریبا 500 الی 570 کیلوگرم است این در حالی است که وزن هر متر مکعب  پوکه نخودی  معمولی تقریبا 750 الی 800 کیلوگرم است.

 

 پوکه معدنی آبنما

 

انواع پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی

 

همه ما درمکان های تفریحی مختلف شاهد آبنما های زیبایی هستیم که با استفاده از پوکه معدنی ساخته شده اند حتماً که شما عزیزان نیز به دنبال خرید این محصول خواهید بود ، اگر به دنبال  اطلاع ازخرید و قیمت این نوع آبنما های سنگی هستید  ما به شما اطمینان می دهیم که مشاورین پوکه معدنی ارشیا دراین باره شماعزیزان را به خوبی راهنمایی خواهند نمود.

 

بهای انواع پوکه

 

انواع پوکه

انواع پوکه

 

 

شاید برای شما جالب باشد که قیمت پوکه معدنی بر اساس چه مواردی دسته بندی و حساب می شود، با توجه به ینکه ما شما را با انواع پوکه آشنا کردیم پس قیمت  گذاری این نوع مواد به عواملی همچون : وزن ، نوع استفاده از آن و هزینه حمل و نقل مواد بستگی دارد بهترین نوع پوکه معدنی پوکه معدنی ارشیا است که با توجه به کیفیت این سنگ قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

‫0/5 (بررسی 0)