دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟ پوکه قروه در شهرستان قروه تولید می شود و جالب است بدانید یکی از معروف ترین پوکه های ایران است. پوکه معدنی قروه  این شهرت زیاد را مدیون استحکام بالایی است که در برابر فشار دارد و البته وزن خیلی کمی که دارد نیز سبب شده که بر روی آب شناور بماند. پوکه قروه رنگ بندی متنوعی دارد و در سایز های مختلفی تولید می شود برای همین امروزه از پوکه قروه استفاده های زیادی می شود.

 

دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟

دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟

پوکه معدنی قروه چیست؟

 

دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟

دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟

 

همانطور که گفتیم این پوکه در شهرستان قروه تشکیل می شود. پوکه قروه در درجه حرارت بالایی تولید می شود همین سبب شده تا میزان سختی بالایی داشته باشد. پوکه قروه از استحکام و مقاومت زیادی در برابر فشار های زیاد برخورد دار است.همچنین پوکه قروه وزن خیلی کمی دارد به صورتی که روی آب شناور می ماند. در سطح پوکه قروه تخلخل های زیادی موجود است که باعث شده اند تا پوکه قروه وزن کمی داشته باشد و سبک باشد . به علت سبکی  پوکه قروه معمولا برای ساخت سازه های بزرگ استفاده می شود مثل: ساختمان ها، بیمارستان ها،فروشگاه و سد و دیگر سازه های ساختمانی.

پوکه قروه از وزن کم و استحکام بالایی برخورد دار است همین سبب شده تا پوکه قروه نسبت به سایر پوکه هایی که در ایران تولید می شود برتری داشته باشد.

دلایل شهرت پوکه قروه چیست؟

ویژگی های پوکه های معدنی معمولا مشابه یکدیگرند، پوکه قروه در درجه حرارت 760 تولید می شود برای همین پوکه قروه عایق حرارت است و از آتش سوزی ساختمان ها جلوگیری می کند، پوکه قروه وزن کمی دارد و روی سطح آن تخلخل های زیادی موجود است تعداد تخلخل های بالا در پوکه سبب می شود تا پوکه خاصیت جذب آب را داشته باشد، با وجود وزن کم پوکه قروه اما مقاومت پوکه قروه در برابر فشار بسیار زیاد است برای همین در کار ساختمان سازی از پوکه قروه استفاده می شود، پوکه قروه در رنگ بندی های مختلف تولید می شود برای همین در کار تزیینات ساختمان از آن استفاده می شود.

کاربرد های پوکه چیست؟

 

پوکه معدنی در آکواریوم

پوکه معدنی در آکواریوم

امروزه به دلیل ویژگی های منحصربه فرد پوکه قروه از آن  استفاده های زیادی می شود و کاربرد پوکه معدنی تنها به یک حوزه محدود نیست بلکه در بسیاری از حوزه ها کاربرد دارد از جمله:

بیشتر کاربرد پوکه قروه در کار های ساختمانی است از پوکه قروه برای کف سازی و هم شیب کردن طبقات استفاده می شود.

پوکه قروه وزن کمی داد اما استحکام آن بالا است از همین رو از پوکه قروه برای ساخت انواع بتن سبک استفاده می شود.

از پوکه قره برای ساخت بلوک های پوکه ایی سبک اما با مقاومت بالا استفاده می شود.

پوکه قروه عایق صدا است برای همین ر ساخت دیوار های موتورخانه و دیر مکان هایی که سر و صدای بالایی دارند از پوکه قروه استفاده می شود.

پوکه قروه در درجه حرارت بالایی تولید می شود پوکه قروه تحمل درجه حرارت760  را دارد همین سبب شده تا عایق حرارت باشد و از آتش سوزی جلوگیری کند.

دلایل شهرت پوکه معدنی قروه

دلایل شهرت پوکه معدنی قروه

پوکه قروه تخلخل های زیادی دارد تخلخل های روی پوکه باعث می شوند تا پوکه آب را در خود ذخیره کند برای همین از پوکه قروه برای کار کشاورزی استفاده می شود .

پوکه از ورود حشرات به داخل ساختمان جلوگیری می کند از همین رو برای ساخت ساختمان ها از پوکه قروه استفاده می شود.

برای تصفیه آب نیز از پوکه قروه استفاده می شود استفاده از پوکه سبب می شود تا آلودگی ها از آب جدا شوند و آب تصفیه بشود.

تخلخل های روی سطح پوکه برای لایه برداری پوست مرده استفاده می شود برای همین امروزه از پوکه در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده های زیادی می شود.

یکی دیگر از ویژگی های جالب پوکه قروه خاصیت ضد باکتری بودن آن است از این رو از این پوکه در آکواریوم ها استفاده می کنند تا مانع رشد و تکثیر باکتری های آبزی شوند.

برای کسب اطلاع از قیمت پوکه قروه مقاله مربوط به آن را مشاهده فرمایید.

 

‫0/5 (بررسی 0)